Vilken bra dag!

0kommentarer


Det har varit ännu en mycket händelserik dag i mitt liv...

Efter frullen blev det en promenad med hundarna innan jag & Inez åkte till Bergvik.

Först blev det ett besök på Skopunkten där vi skulle kika på skor till Inez. Hon växer ju så det knakar och det ena av de två paren jag ganska nyligen köpte passar inte längre. Tror hon hade dem på sig ett par gånger..
Vi fick verkligen superbra hjälp av en gullig tjej som jobbar där, STOR eloge till henne för hennes engagemang, tålamod och förståelse för att små barn är som de är...
Jätteduktig!!

Det slutade med att vi fick med oss 3 par skor när vi var klara.
Icke att förglömma ballongen som Inez mer eller mindre 'snodde'. :-)
Hon äälskar verkligen bollar och ballonger.

 
sötaste sandalerna
 
älskar dessa
 
de tuffa skorna

Efter besöket på skoaffären gick vi in på H&M.
Målet: solhatt och/eller keps.
Resultatet: 2 solhattar.
(Perfekt, en att ha på dagis och en att ha här hemma.)


Ni som känner mig vet ju vad jag tycker om rosa och gulligt...
Så- den blå hatten får vara hemma!

Slutligen blev det ett besök inne på ICA Maxi också.
Vi behövde handla lite grejer för att kunna fixa matsäck för morgondagen.
Jag hittade även lite kritor och färgpennor till Inez.
Det är något jag har tänkt köpa ett tag nu, men av olika anledningar har det inte blivit av, förräns NU.

 
nu blir det pyssel vid köksbordet

***********************************

Efter lunchen rymde Ambra- igen!
Trots att jag häromdagen körde två kärror med barkmull och packade upp med där hon brukar krypa ut.
Det hjälpte ju uppenbarligen föga.
Hon vet minsann var hon brukar kunna klämma sig ut,
så hon 'skottade' barken åt sidorna och pressade sig ut ändå.
Det såg ut som en landningsbana av barkmull efter hennes rymningsväg. :-)

Tack söta Emma,
för att du kom hem med vår gamle tant när hon var färdig med sina äventyr för den här gången.

************************************

När jag konstaterat att Ambra var borta så började jag i stället fundera över varför Izor satt i andra änden av trädgården och stirrade vid boden..?
Snart kunde jag se att han 'passade' på kaninerna!!
Både Zambo & Zmilla var ute i trädgården och skuttade nöjda runt där på sina egna äventyr. *haha*
De hade förstört buren och helt enkelt gått ut en stund! :-)

Tur att jag var hemma så jag såg det innan det hände nåt!

Är mycket stolt över min lille råtthund som vet att man i n t e jagar/äter upp familjens kaniner!!
Han försökte inte ens!!

Det är verkligen underbart att leva tillsammans med djur!!
Trots att det innebär en massa jobb och trots att de ibland kan driva en till vansinne så skulle jag inte vilja leva en dag utan dem!!!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej