Jag ska bli sambo!!

1kommentarer


...igen :-)

I morgon kommer D hem igen.

Efter att ha levt som 'ensamstående' så gott som hela våren
 (och även till och från sedan Inez föddes)
så blir jag alltså sambo igen imorgon.

På nytt liksom! :-)

Samma kille.
Samma adress.
Men, ännu en gång..

Ska jag vara helt ärlig så känns det pirrigt.

Vi ska vara hemma tillsammans hela sommaren, 3(!) månader.
Det är ju fantastiskt lyxigt att vi har möjligheten att göra så.

Fast vi har ju inte tillbringat så här mycket tid tillsammans- någonsin- därav pirret tror jag.
Nu ska man liksom 'anpassa' sig efter varandra igen och få ihop vardagen med ytterligare en person i 'pusslet'.

Det är jobbigt att vara ifrån varandra så mycket som vi har varit nu när D reser så mycket i jobbet,
men det är inte heller helt lätt när man ska 'flytta ihop' och 'flytta isär' flera gånger.
Dessa omställningar tycker jag nog faktiskt det jobbigaste.  

Snart!
Snart så är vår familj komplett igen.
I skrivande stund sitter D på planet till Chicago (om de inte redan hunnit landa) för att sedan, med nästa plan, flyga vidare till Stockholm.

Vi väntar hem vår 'pappa D' strax efter lunch i morr'n.

V Ä L KO M M E N   H E M ! !



Nu ska jag flytta mig ut till soffan för att se på veckans avsnitt av Revenge, innan det är dags för sängen.

Hoppas bara att jag kan sova i natt, trots pirret..?! :-)

/Linda

1 kommentarer

Micke

02 Jun 2012 10:17

Håller med dej! Omställningen kan vara lite tuff. Från total frånvaro till total närvaro... Mycket kärlek & fika hjälper dock till ;-) Som tur är överväger fördelarna även om man får jobba lite!

Hoppas han äntligen är hemma nu när jag skriver det här!

Kommentera

Publiceras ej