10 km

0kommentarer

10 km på Skutberget.

När jag lämnat Inez på dagis i morse så åkte jag & Izor till Skutberget för att springa en tur.

När vi startade så regnade det rätt mycket, men det avtog allt eftersom, för att efter ca 4 km sluta helt.

Izor var utrustad med sele och koppel. Då kommunen tydligen önskar att hundarna skall hållas kopplade på det området.

Som tur är så är det inte många som väljer att vara ute när det regnar, vilket resulterade i att jag & Izor var så gott som ensamma i skogen! Därför fick han vara lös nästan hela tiden ändå. Jag var snabb med att koppla när vi skulle passera någon på spåret så ingen skulle störa sig och bli irriterad. Han följde mig duktigt trots sin frihet!!
*glad matte*

10 km blev det och det var en härlig tur!!!
Det är verkligen underbart att kunna springa i skogen tillsammans med sin hund!!

Kuperad terräng är inte min starka sida när det gäller löpvägar.
Men trots det så blev sluttiden 56min.
Så måste man ju räkna med diverse kisspauser och uppkopplande/frisläppande av vovve oxå.

Det får duga! :-)


efter målgång

************************************

Nu ska jag gå ut å göra fint hos kaninerna innan det är dags att hämta hem lillan. <3

/Linda

Kommentera

Publiceras ej