Från snö till sol och barmark

0kommentarer


Jaa, precis som rubriken säger, så har det varit här i dag..
När vi gick upp i morse så var marken täckt av snöslask för att allteftersom solen tittade fram och värmde smälta bort och övergå till torr, bar mark.

Vi tog sovmorgon i dag, Inez vaknade 8.30(!!) så då gick vi upp och fixade frulle.
Jag röjde lite här hemma under fm, tog hand om tvätt och disk osv..

Förberedde lunchen och hoppade sedan i löparkläderna.
Inez fick sitta i joggingvagnen och plocka med marie-kex (så hon var nöjd) medans vi tog en liten runda.
Jag har hittat ett upplägg/träningsschema för springningen som jag tänkte jag skulle prova.
Det sträcker sig över kommande 8 veckor och min utmaning, förutom att följa det, kommer att bli tempot. Då menar jag i n t e att jag ska pressa mig för att springa snabbare, utan det schama jag har valt handlar i stället om att springa långsammare än vad jag i dagsläget gör, rätt mycket långsammare faktiskt.
DET är verkligen supersvårt!
Varför? undrar Ni kanske då..
Jo, jag har ju problem med både höfter och knän och i stället för att pressa mig till max och slita ont så tänkte jag att jag provar att följa ett schema som ligger på en lägre nivå än vad jag vet att jag- trots smärtan- klarar av i dagsläget. För att hålla i gång och köra lugnt och 'snällt' med kroppen.
Hoppas på succé!!!! :-)

Efter vilan i dag så var jag & Inez ute och lekte med grannbarnen i ca 2h.
Hon älskar verkligen att leka med andra barn. Jag kan förstå att det börjar bli enformigt att bara umgås med mamsen på dagarna nu, nu när hon utvecklas i ett rasande tempo...

Vi pratade lite med Inez blivande dagisfröknar när vi var ute oxå.
Nästa vecka är det dags för 'första samtalet' . Spännande!
Snart har vi en dagis-tjej här hemma.
*iiih va tiden går fort*
Hur som haver, så är jag övertygad om att det blir kalas för Inez att få börja på dagis!!

Vid 17tiden kom mamsen hit. Vi käkade lite och sen badade hon Inez medan jag gick en tur med vovvarna.
Det är verkligen härligt att få ta en tur och bara gå i sina egna tankar sådär på kvällskvisten.
Vi gick en promenix på ca 50min, det är den längsta turen vi gått efter Izors operation.
När vi gått halvvägs ungefär så åkte Izors sko och tassbandage av- alltihop! *hmpf*
Det var bara att sätta sig där- mitt på gångvägen- och göra om allting; strumpa, bajspåse, wetflex och sko! *gaahh*
Gissa om jag fick många nyfikna/undrande blickar när jag satt där, med Izor liggandes på rygg i mitt knä.. 
*haha* Det såg säkert... hmm... annorlunda ut. :-)

Väl hemma igen så hade mamsen nattat Inez, så det var bara för mig att ge vovvarna kvällsmat och resten av kvällen kan jag nu slappa! *nöjd*

Hoppas Ni, lixom vi, har haft en bra dag! 

/Linda
 

Kommentera

Publiceras ej