En hyllning var till tre mkt fina vänner! <3 <3 <3

0kommentarer



Alldeles för lite för att tacka, det tycker jag...
Men jag vill ändå med några ord hylla tre av mina fina fina vänner som, på olika sätt, har hjälpt mig denna veckan..
De har gett av sig själva och sin tid för att hjälpa mig.

Om ni bara visste vad det betyder!!!!

När? Vem? Hur?;

Måndag- Fina Jo & hennes lille A var här och sällskapade med oss heela dagen. Vi började med en tur ner till öppna förskolan på förmiddagen. Sen lyxade vi till det och köpte oss en varsin räk- resp. kycklingrulle till lunch.
När sen båda barnen sov- i ca 2h(!!!)- pimplade vi kaffe och pratade skit. Som vanligt så avhandlades världens alla möjliga och omöjliga ämnen ;-)
Mellistajm blev det när barnen vaknat och sen var det vovvarnas tur att återigen få sig en liten promenix. Jo & A sällskapade även på denna.
När vi sedan kom in igen så komer dagens hjälteinsats: Jo stannar inne och leker med (läs: tar hand om) båda barnen så jag får ge mig ut på en joggingrunda- S J Ä L V!! Jamen alltså utan både hund och barnvagn, hur ofta händer det?!!
TACK ÄLSKADE JO!!!

Torsdag-
kl.9 hade Izor en tid hos veterinären. Eftersom det kan vara en rätt skakig upplevelse vill jag ju göra allt vad jag kan för att besöket ska bli så bra och behagligt som det bara går. Detta är väldigt svårt när man samtidigt ska ha koll på/ underhålla en, numer väldigt rörlig, liten Inez. Sötaste Sophia hade en ledig dag (den första på länge, tror jag..?) och väljer bort sin chans till en ordentlig sovmorgon för att åka till veterinären hon oxå enbart för att hjälpa mig genom att passa Inez!! Senare när det blir dags att åka tillbaka till veterinären för att hämta hem min lille prins så kommer Sophia hem till mig och passar Inez här hemma så jag kan åka iväg ensam för att ta emot en omtöcknad liten vovve å fixa med betalningarna samt hoppa in på apoteket för att köpa medicinerna till Izor. Allt detta blir lixom såå fantastiskt mkt smidigare att göra utan min älskade dotter.
TACK ÄLSKADE SOPHIA!!!

Fredag ( i dag)-
'One of those days!' *suckar*
Jamen Ni veet? En så'n där dag som man liksom bara önskar att man hade sluppit. En sån dag har jag haft idag!
Ett dygn sedan Izor opererades. Han har väldans ont. Han är missnöjd över att vara tvungen att ha tratt på sig. Eftersom det i går kom en himlans massa snö och det sedan dess har blivit mildväder så är det blött ute. Eftersom Izor alltså har fått sin ena klokapsel borttagen så får gällande tass (läs: den nakna pulpan) absolut I N T E bli blöt!! Ni kan ju tänka er själva då hur mkt som krävs varje gång som Izor vill utanför dörren!?!! Jag måste med mer eller minder våld hålla fast honom för att linda och fuktsäkra tassen för att så snart vi kommer in igen ta bort allt igen. And again, and again, and again..
Inez har utöver detta kämpande haft en mindre bra dag. Snoren har runnit ur hennes söta lilla näsa och hon har varit allmänt hängig. Dessutom är jag säker på att hon blivit påverkad av att jag har varit lite nere och känt mig pressad under dagen!
När det så blev eftermiddag så kommer rara, gulliga Marie & hennes lilla Lilly. Inez blir såå glad över att träffa dem!! Å jag oxå såklart :-)) Trots att Marie hade jobbat och Lilly hade varit på förskolanerbjuder sig Marie att se efter Inez och vovvarna (främst då Izor m tratten) så att jag får ge mig ut å springa en liten runda, rensa mina tankar, få en stund för mig själv och 'bara va'. DET behövdes verkligen en dag som denna!!
TACK ÄLSKADE MARIE!!!

Bara några få ord..
Jag vill att Ni ska veta hur otroligt mycket det betyder för mig att just Ni är mina vänner!!
*KÄRLEK*

/Linda

Kommentera

Publiceras ej