Ledsamt!

0kommentarer

 
I dag har lille Izor varit hos veterinären hela dagen.
 
Han är numer kastrerad och med tanke på att utställningsbiten och en önskad plats i framtida avel därmed är 'körda' så känns det jättetråkigt!!
Jag tror ,att för Izors del, så kommer det att vara väldans skönt att inte behöva bry sig så mycket om alla söta löptikar framöver.
Så jag tröstar mig med det!
 
Annars försöker vi så gott det går att få någonting gjort här hemma i köket.
Det är inte helt lätt när både Inez och vovvarna är med mitt i renoveringen, men det går- s a k t a. :-)
 
Jag har målat ena väggens panel med grundfärgen 2 gånger, så nu är det bara 1 lr 2 strykningar med den 'riktiga' färgen kvar. Sen är det en liten väggbit till som har panel men där är förarbetet inte helt klart för att måla.
 
I morse, efter att jag hade lämnat Izor hos veterinären, passade jag på att springa milen på Skutberget innan jag åkte hem.
Det var gôtt att få springa alldeles ensam, utan att passa nå'n tid för varken barn eller hundar.
*lyx*
Jag bestämde mig redan innan jag började springa att det skulle bli en runda med lugnt tempo, ca 6min/km.
Det höll jag, ganska, bra.
Första kilometrarna lufsade jag fram i 6.15-6.20tempo och sista biten 5.45tempo.
Sluttiden blev i alla fall 58 min och det kändes bra.
 
Efter en vecka på Kreta med buffémat 3gånger (!) varje(!) dag så har vågen visat- ähum- liite plus å det känns direkt i löpningen.
Därför bestämde jag mig för att ta det lugnt, för att inte knäcka psyket genom att inse att jag troligtvis inte skulle orka på samma sätt som innan resan.
 
Återkommer med bilder från resan i ett annat inlägg..
 
Trevlig kväll!!
 
/Linda

Kommentera

Publiceras ej