Mitt livs längsta träningsrunda

0kommentarer

 
Ja, den avklarade jag i förmiddags.
 
Jag åkte till Skutberget direkt efter frullen, hann knappt svälja den innan jag var på väg faktiskt.
Jag låg kvar lite xtra länge i sängen i dag och då bidde det lite brått.
Ville ju inte sova bort den fina lördagen!
 
Jag började med milspåret på Skutberget och efter ca 7 km så sprang jag över E18, tog ett varv på Sörmon innan jag åter igen korsade den stora vägen för att springa de sista kilometrarna på milspåret.
 
När jag var klar hade jag sprungit 16.02 km.
Det är den längsta sträckan jag har sprungit faktiskt.
Måste säga att det gick förvånansvärt 'lätt', även om 'lätt' inte är riktigt rätt ord...
 
Det som är värst med att springa långdistanspass är ju att det tar så'n jäkla tid!
När jag kom 'i mål' visade siffrorna på att jag hade sprungit med en snitthastighet på 5m34s/km,
det tycker jag är helt klart godkänt och jag är nöjd!
 
Jag känner mig väldans nöjd med dagens pass och hoppas jag kommer ha tid för flera liknande pass framöver!?!!
 
/Linda

Kommentera

Publiceras ej