Dagens träning

0kommentarer

 
Terrängdistans-/ backträningspass blev det i dag.
 
Jag tog bilen bort till Höjda efter frullen.
Ja, jag vet att jag gott och väl kunde ha cyklat, men småbarnsförälder som man är så måste man spara in på minuterna där man kan, så det fick bli bilen i dag
-till fördel för ett xtra varv i spåret :-)
 
Jag som hatar att springa i backar och därför, så gott det går, alltid planerar mina löprundor till ställen där det är näst intill 'backfritt' har nu kommit fram till att jag måste börja med att göra precis tvärtom.
Alltså från och med nu ska jag planera mina löprundor till de sträckor där det finns backar.
*pustar redan nu*
 
Backträningen började alltså i dag.
 
Jag sprang 3 (!) varv på 5-kilometern uppe på Höjda.
Å ja, jag är mäkta imponerad av mig själv, då jag i flera år totalt vägrat att springa 5-an just pga att den är så backig. I dag då slår jag på stort och tar 3 varv direkt. :-)
 
Jag har ju anmält mig till mitt livs första Lidingölopp nu, därav kommande backträningspass.
 
Dagens resultat;
varv1: 5,01km, 28m34s, snitt:5m42s/km
varv2: 5,02km, 27m43s, snitt: 5m31s/km
varv3: 5,00km, 28m48s, snitt: 5m45s/km
 
Å ja, jag hatar fortfarande att springa i backar!! :-)
 
/Linda
 
 

Kommentera

Publiceras ej