Dagens löppass

3kommentarer

 
Blev rekord!
 
Mitt livs längsta sprugna distans; 26,55km!!
Snittade på 5m24s/km.
 
Det var blött och jävligt- men jag gjorde det!!
*nöjd*
 
Första 11km var det bara lite, lite duggregn i luften sen bara öste det ner resten av turen.
De sista 15 km sprang jag dessutom i motvind, vilket då gjorde att regnet piskade mig rakt i ansiktet.
Dagen till ära hade jag ju såklart lämnat kepsen hemma, så det var lite kämpigt.
 
Att springa med skorna fulla i vatten och känna hur det sipprar mellan tårna är inte nån favorit hos mig och inte heller hos mina fötter.
Det resulterade i ömma fossingar och en rejäl blåsa...
Men vad gör man inte för att prestera lite..? ;-p
 
Invigde i dag ännu ett par nya skor; Saucony Triumph. Jag är väldans nöjd och det känns bra att framöver kunna växla mellan mina Asics Kayano och dessa Triumph. Icke att förglömma de 'snabba' skorna då, mina Saucony Kinavara.
*nöjd*
 
Ännu en nyhet i dag var att jag för första gången sprang i hellånga kompressionstights.
Rekommenderar ALLA att prova dessa!
Succé, en fantastisk känsla och stor skillnad i upplevelsen!!!
 
Väl värda varenda krona!
 
/Linda

3 kommentarer

Anonym

08 Aug 2012 17:36

Kul blogg du har Linda!
Bra kört idag :)
Jag kör både 2XU och Saucony, I know what you mean!! ;) bra val!!

Kram Sarah

Svar: Tack!Va' kul att Du kikar in här :-)
2XU var ju verkligen en upplevelse!!!
Mina Sauconyskor kommer nog inte heller göra mig besviken..?!
Vilka skor har du?
Kram
Linda

Sarah

09 Aug 2012 09:56

Det va roligt att kika in :-)
Ah, 2XU har många bra grejer, men det går liksom inte att köpa allt på en gång... Man får smyga in nåt plagg då och då så inte plånboken får en chock ;-)
Jag kör Triumph på asfalt och i terräng kör jag Salomon XR mission. Men min nästa köpa ska faktiskt bli Kinvara. :-))
Kör jag intervaller på fotbollsplan kör jag helt barfota, finns många bra alternativ !
Fortsätt som du gör, du är så bra!
Kramar

Svar: Kul! Ja det blir gärna ett stort hål i plånboken när man köper dessa grejerna, men hittils är de väl värda varenda krona! Hur trivs du i din nya stad? Funkar det med vovven och jobb å allt?
Linda

Sarah

13 Aug 2012 07:30

Det är riktigt bra här i GBG! Finns så mycket att se och göra och härliga naturområden nära till fots :)
Maja verkar stortrivas hon också. Jag börjar min första arbetsdag idag efter 7 v ledighet! Spännande!! Maja hon har blivit snickare hon ;) Hon är nöjd att få vara med!
Ha en finfin dag!!! Kram

Svar: ÅÅh, va gôtt att Ni verkar trivas så bra där nere!!Kul för Maja att jobba som snickare oxå ;-)
Lycka till på jobbet nu då, efter semestern!!
Kraam
Linda

Kommentera

Publiceras ej