Skogsäventyr

0kommentarer

När jag hade lämnat Inez på dagis i dag så var det dags för en tur till skogen.

Jag hade bestämt träff med en dam som jag kommit i kontakt med via rasklubben för d/s gårdshundar.

Hon hade en supertrevlig liten hane som hette Oscar.

Vi promenerade runt i skogen i över en timme och Izor & Oscar rusade runt som tokar.
Låånga tungor där i skogen vill jag lova :-)

Hur som haver...
När vi kom tillbaka till bilarna upptäcker vi att en av oss har tappat- sin bilnyckel!!!
Vi satte in hundarna i den bil vi kunde öppna. De hade härjat så det var inte läge att låta dem gå hela varvet en gång till, men det fick jag & A vackert göra!!
Runda nummer två resulterade i att jag hittade kopplet som A tappat (på första varvet) men ingen av oss fann bilnycklarna :-(

Jag fick ta ut lite pengar och låna ut till A så hon & Oscar kunde ta sig hem med bussen eller tåget. De bor ungefär 4-5mil ifrån mig så de hade ju en bit att åka.

Men, nu har allt ordnat upp sig i alla fall;
både hund och matte är hemma oskadda och bilen har de hämtat hem oxå.


min fina, fina Izor <3

/Linda

Kommentera

Publiceras ej