Full fart tisdag!

0kommentarer

Här började vi, som vanligt, dagen med att äta frulle tillsammans. *mys*

Sen hann jag med att rasta snabeldraken ett varv runt i huset. Gôtt å ha't gjort..

När jag hade lämnat Inez på dagis var det dags för mig att ge mig ut på veckans intervallpass.
I dag hade jag premiär i mina nya knälånga tights.
Det var inte alldeles varmt ute men det kändes ju inte när jag sprang mig riktigt varm och svettig.
Huden på underbenen skvallrade dock om temperaturen genom sin aaaningens grisskära nyans. :-)

I dag var löppasset upplagt så här;
2km uppvärmning, tempo: ca 5.45min/km
4*60m intervaller, tempot var högt med fokus på tekniken
5*3min intervaller med 90s vila (snabb gång) mellan, tempo: 4.40-5.00min/km.
2km nedvarvning, tempo; som i uppvärmningen

Det kändes helt ok i dag!

Jag kunde konstatera att om jag tar i ordentligt och pressar tiden i 3minutersintervaller så kan jag klara Vårruset på den tid jag drömmer om...
Tänk om jag kunde 'hushålla' på krafterna och i stället springa ett lopp i jämnt tempo och ändå klara tiden..?!

Hur som helst...

Efter intervallerna var det dax för en dusch och torra kläder på.
Sen åkte jag och vovvarna till skogen för en härlig 1h-promenix tillsammans med Agneta & Alice.
Vi fick bevittna hur en dam 'rullade' av sin islänning i skogen när hon och hennes gubbe var ute på tur..
Jag sprang fram för att hålla i de båda hästarna så gubben kunde kolla till sin dam.
Hmm... jaja, det gick ju bra och hon fick hjälp av gubben sin att ta sig upp på hästryggen igen.

Efter skogen stannade jag till för att handla lite.
Utanför affären sprang jag ihop med en gammal klasskamrat, från gymnasiet, som var 'i krokarna'.
Vi bytte nummer och sa att vi ska ses för en fika någon dag framöver.
*trevligt*

Nu har jag ätit och ska bara slappa en stund innan det är dags att hämta lillan på dagis igen.

I em kommer två av mina tjejkompisar hit och hänger med mig och Inez ett tag.
Den ena har en stooor mage, storken beräknas komma om ca 2v
och den andra har en dotter på 13 månader.
*mys*

Hoppas att Ni har en minst lika bra dag som jag!?!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej