Kaninmamma

0kommentarer

Ja då har man utökat sitt kaninbestånd.
Frivilligt? Njae, inte direkt.

I går em när jag gick ut för att storstäda hos Zambo & Zmilla så hittade jag 6 små kaninbäbisar.
Alldeles nakna å rätt fula faktiskt.
Paniken steg när jag fann en död och en som inte mådde bra.

Jag är ju inte kaninuppfödare!!!!

Vad gör man???!!!

Jag kastade mig på telefonen och ringde till Sophia på hennes jobb. :) *stackars henne*
Hon försökte lugna mig så gott det gick och kom sen förbi när hon slutat.

Vi fick flytta upp ungarna en våning. Zmilla hade fött ungarna nere på backan och efter allt regn de senaste dagarna så var det alltför fuktigt där.
När det var gjort fick Sophia se till att de små liven fick i sig lite mat. Mamma Zmilla har ju aldrig tidigare fått bäbisar så hon är inte så rutinerad.
Sen fick vi "bygga om" buren- igen. Det fick bli en skiljevägg så Zmilla får vara ensam med sina bäbisar.
Zambo tycker det är jättetrist!!

Jajja, nu är det bara att hålla tummarna för att de 4 bäbisarna som är kvar mår väl och kommer klara sig!!

Jag ska klä på mig och gå ut å kika alldeles strax.

Ha en bra måndag!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej