"Bara" mammaledig...

1kommentarer

Sitter här, just hemkommen..

Har varit på sista kurstillfället på Hälsopedagogik-kursen. Sista, så tomt på något vis. Redan.

Vi hade seminarium och jag lämnade in två uppgifter skriftligt.
Om dessa båda blir godkänd så är kursen avklarad.

Vad ska jag göra då?
Det innebär ju att jag "bara" är mammaledig...
Konstigt..
Bara ledig lixom.. Enkelt..

Nja, nu är det ju inte "bara" eller helt enkelt heller för den delen att  vara mammaledig :)
Men vad jag menar är att jag helt kan koncentrera mig på att vara just mamma...
och matte såklart!

Inga tider spikade varje vecka å inte massa deadlines som hänger över mig...
Ingen prestationsångest över de skriftliga arbetena å ingen nervositet för de muntliga seminarierna...

Man skulle ju kunna tro att jag har avskytt att plugga när man läser detta.
Men så är det INTE!
Det har varit ett roligt år tillsammans med en härlig klass!!
Sån stämning och gemenskap trots att vi "bara" läste en kvällskurs och sågs 3h/ v.

Tack för det klassen!!

I kväll när vi var klara med seminariet så åkte vi till Tingvallahallarna för att klättra tillsammans.

Det var första gången för mig.
Det var häftigt!
Vilken utmaning, annorlunda.
Å gissa om man fick en adrenalinkick när man tittade ner?! :-)
Jag klättrade 2ggr. Först ca 10m upp och sen ca14m.
Jag är stolt att jag vågade testa och nöjad att jag inte tappade utan klarade mig hela vägen upp!

Sen tyckte Inez att det var nog.
Jag hade klättrat klart och klockan var alldeles för mycket!!
Då packade vi ihop oss och åkte till mina föräldrar för att hämta upp vovvarna som fått vara där under tiden.
*tack för hundvakten*

Om ni nte redan räknat ut det så var alltså Inez med i skolan i kväll.
Det var hennes första universitetsseminarium- 7månader gammal ;-)
Det gick jättebra och hon skötte sig super!!

Nu ska jag sova och hoppas på att övriga i hushållet (d v s vovvarna) tänker göra detsamma..?!!
Å då menar jag helst längre än 04.00.

Förresten; Izor var på sin första långpromenad i dag.
Jag, Izor & Inez gick ner till Fryken och tillbaka.
Vi gick inte så snabbt vi kunde och vi gick inte heller rakaste vägen.
Vi var ute 1,5h.
Men jag kan ju erkänna att det var typ bara jag som eg gick :)
Inez satt i vagnen å kikade och Izor satt i varukorgen under vagnen å kikade :)) *sötnosen*
Han gick bitvis under skogssträckorna, men mest åkte han.
Perfekt lösning!!

Nä nu måste det bli natten här!!!

Ta hand om Er!

1 kommentarer

Linda

18 May 2011 16:05

hi hi kan tänka mig izor hoppa in under vagnen och sitta där och spana. smidigt att du lär honom det från början!



håller tummarna att du slipper några kompletteringsuppgifter på dina arbeten du lämnat in.



Kram på dig!

Kommentera

Publiceras ej