Måndag

3kommentarer


I dag har jag varit en trött mamma.
Kan inte riktigt komma på varför, så jag antar att det är tidigare sömnbrist som spökar...

I morse gick vi upp strax före 6.30.
(Ambra har i a f sovit hela natten utan att jag behövt gå upp för att släppa ut henne *tack för det*)

Hundarna fick frukost och Inez fick sin gröt.
Sen fixade jag min frulle och vi satte oss inne i soffan.
Efter en stunds "babbel" och lek så slocknade Inez (redan) och sov ca 1h.
Det var skönt att få dricka sitt kaffe framför Nyhetsmorgon och samtidigt bläddra i NWT i lugn och ro.

När hon vaknade i gen gjorde vi oss i ordning för en långpromenad.
Vi sällskapade med svägerskan, M, och hundarna och barnen.
Det var en härlig tur i ett behagligt tempo.

Izor & Luna badade i Fryken på vägen.
Eller det var egentligen mest Luna som badade. Izor stod i vattenbrynet och studsade :-)

Efter promenaden var det lunchtajm.
Först jag (Inez sov i vagnen) och sen Inez. Hon vaknade precis när jag ätit upp.

Sen dick vi ut i trädgården.
Inez satt på en filt och lekte och pratade medan jag passade på att städa åt kaninerna.

Kaninbäbisarna är bara sååå söta nu!!! <3<3<3
De har fått päls och har just öppnat sina ögon.
Å de är snabba som illrar när de får för sig att röra på sig i buren.

När jag hade städat klart och tvättat samt hängt två maskiner med tvätt var jag rastlös- igen.
Jag & Inez packad ein oss i bilen och åkte till Bergvik för en liten shoppingrunda.

Jag är på jakt efter ett par så'na här;

-men de verkar inte finnas att få tag på!?!
Nå'n som vet var de finns?

Jajja, jag fick i a f med mig några toppar till mig och bodies till Inez hem.

Väl hemma var det frukttajm.
Inez var så trött att hon höll på att slå pannan i bordet.

Hon fick sova 1,5 h innan jag "skakade" liv i henne igen.
Gröttajm. 
Å sen tog vi en tur med vovvarna.
De hade önskat sig en skogspromenix till kvällen så Inez hamnade i bärselen
-vilket hon fullkomligt älskar!!
Den används inte särskilt ofta längre.
Fröken börjar bli tung att ha fram på magen när man ska gå en stund.

Nä nu är det tv:n som gäller!
Först "The good wife! följt av "Medium".

Kram på Er!

Å förresten, lämna ett litet avtryck efter Er när Ni kikat in  ;-)

3 kommentarer

Anonym

13 Jun 2011 22:02

Camillis was here!!! Puss och kram

Frick

14 Jun 2011 11:28

"Ett avtryck" Kram på dig!

Ulle Olzon

16 Jul 2011 21:52

Såg dessa byxor som du ville ha på ellos.se under sport sidorna. Tror de ser lika ut

Kommentera

Publiceras ej