Mammajympa = pappajympa = SANT

0kommentarer

I dag fick vi nämligen sällskap av pappan i familjen när vi skulle leda mamma/barnjympan, jag & Inez.
Vem
har sagt att inte föräldralediga pappor kan gå på "mamma-jympa"?
(Ja, jympan är anpassad till hur kroppen kan må efter en förlossning, men det är bara en enda låt som är direkt riktad till kvinnokroppen. Å förresten, som min värd sa, så har faktiskt mär oxå en bäckenbotten å kan vara med på knipövningarna. Så det så!!)
Nu är ju visserligen inte D föräldraledig men han har ett så bra jobb så han kan smita ifrån en gång under dagen för å träna, vanligtvis på lunchen.
Det gick ju superbra!!!
Heja D! ;-)
Dessutom så hade jag ju "barnvakt"
(ett ord jag inte vill använda när pappor tar hand om sina barn, men hittade inget bättre just nu..)
så jag kunde koncentrera mig helt på att leda passet i.s.f att ha koll på Inez.
Det funkade ju fin-fint.



B A B Y S I M


(mys efter badet)

I söndags var vi på babysim för andra gången. Denna gången var även D med.
Det blev en mysig familjeutflykt!!
Inez var såå nöjd denna gången.
Vi har tränat hemma med liite kallare vatten i badbaljan under veckan och det verkar ha gjort susen!
Hon verkligen njöt under badet.
Ååh, det var så mysigt!

Kommentera

Publiceras ej