.....

2kommentarer

Dåligt med uppdateringar av mig, jag vet.
Det är verkligen inte lätt att få en stund över till datorn med en liten bäbis hemma.
Jag förstår inte hur andra småbarnsmammor kan uppdatera så flitigt;
ofta flera gånger om dagen och med en massa fina bilder dessutom..!?

Jag hinner det definitivt inte iaf!
Tyvärr.
Några gånger i veckan är mitt "mål" :)

Nu sitter jag iaf här, vid datorn.
Har just slängt i mig lite mat.
Falukorv och snabbmakaroner- snabbt å lätt!

Lilla hjärtat sover sött- i sin säng (mitt på dagen! Det har nog aldrig hänt..?)- en stund.

Jag ahr, som sagt, passat på att äta, vika tvätt och plocka undan lite. Ringt några samtal å skickat mail.
Nu ska jag kika igenom (läs: lyssna och jympa) mamma/barn-passet.
I morgon är det dax igen, att leda.
Hoppas att Inez trivs bättre denna gång!?!
Om inte så ska bästa svägerskan, M, med och hon har lovat att ta Inez om det kör i hop sig.
*TACK på förhand*

I em ska jag, Inez å Ambra packa in oss i bilen och åka till Sörmon får en skogstur.
På vägen ska vi stanna till på Sophias jobb för att hämta upp hennes två grabbar, Troy & Aussie, oxå.
Ute på Sörmon ska vi möta upp Bea och hennes två grabbar, Ludde & Flex.
Ska bli kul att se hur Ambra reagerar på denne lille men tuffa valpen..!?
(I em blir det alltså 5 vovvar i flocken.)

Idag är det ju SOL ute så jag kan knappt vänta tills vi kommer ut!!!

Ååh, vad jag älskar dessa skogsturer med vovvarna & vännerna!!

Under fm har jag google'at en del.
Ord som förekom var bl a; inavel, inavelsgrad, HD, avtal, foder, halvfoder, bibehållen avelsrätt..
Jaa, ni förstår va? ;)

Ååh, så spännande!!

Som jag längtar!!!!!!!!!!!!

I kväll skulle jag ha varit på en föreläsning här i Kil med bl a Thomas Fogdö.
Jag har insett att jag får stå över den, tyvärr.
Tror inte att Inez vill vara utan mig så länge..?
Dessutom har jag ju blivit "ordinerad" 1v intensivamning, vilket innebär att jag ska amma varannan timme.
 Då kan jag ju inte lämna bort henne i 4 timmar!

Nu skriker hon, så då är det dax att röra på sig! :)


världens bästa <3

2 kommentarer

En liten del av mig

17 Jan 2011 14:11

det blir lättare ju äldre dom blir, när dom leker och underhåller sig själva mer eller sover längre stunder på dagen/kvällen. Sen vet jag att många skriver inlägg innan och tidsinställer dom, så dom publiceras automatiskt. Då förstår jag att man hinner;) Jag har inte heller tid och jag vill inte heller blogga så mkt som finns gör. Herregud, jag har väl annat för mig också;)



Haha, vad menar du med intensivamning? Varför ska du göra det? Trist att du inte kan gå på föreläsningen, men vad gör man? Dessa onger;)



Är det häst du är ute efter nu? ;-) Eller hund? ;)



Kram!

En liten del av mig

18 Jan 2011 07:53

Aha ok, på så vis. Hoppas det funkar och att hon har gått upp sen. Förstår att du vill fortsätta amma när det funkar bra.



Yes vi ses snart, vi har varit uppe från 05, ojoj. skruttan har ont i munnen av tänderna, men vi laddar så gott vi kan. Hoppas inte passat är alltför jobbigt haha;)



Kommentera

Publiceras ej