Tebax

0kommentarer

Det blev visst en dags paus härifrån...

Tisdagen, som började toppen med frullemys (bildbevis i bloggen t.o.m),
 fortsatte visserligen toppen, men sammantagen blev det en väldigt hektisk dag.
Det slog ut mig totalt!
På både gott och ont..
Jag fick mig en natt med den bästa sömnen på läänge (gott),
men under gårdagen gick jag runt som i ett töcken (ont).
Jag var såå trött!!

Hur som helst...

Efter frullen åkte jag och vovvarna till Sörmon för vovvedejt- igen :)
Ååh vad jag fullkomligt ÄLSKAR dessa vovvedejter!!


Ludde, Sascha & Harry

Har sagt det förr och säger det dagligen;
Jag blir såå lycklig av att se hundarna springa fritt tillsammans i skogen och busa.
De är så glada och Zion sköter sig (=smiter inte) och Ambra blir som valp på nytt (=skuttar runt som en tok)!!
*underbart*


Harry

Catharina och hennes lille Harry anslöt sig till flocken i tisdags de oxå.
Det funkade jättebra och Harry skötte sig utomordentligt bland alla nya vänner.
Zion och Harry raceade som galningar i blåbärsriset :))

Efter skogsturen åkte vi hem.
Jag släppte ut Zambo i hans utebur, det var ju underbart väder!


Zambo

Så fort Zambo var ute bytte jag om och skyndade bort till M, svägerskan.
Vi åkte in till F&S mamma-barn-jympa.
Jag ska ju leda det passet så fort min lille bäbis vill komma ut :)
Så jag tänkte att jag följer med och kikar lite...
Det var bra för då kunde jag vyssa på AM fick träna hela passet :)

Väl hemma igen var det dax för lite lunch.
Efter det drog jag igång dammsugaren och tvättmaskinen.
Mitt i dammsugandet var det dax för ännu en skogspromenix med vovvarna. M, A & A följde oxå med.
Jag var lite "modig" och släppte lös både Ambra & Zion.
Det gick jättebra!!

Efter turen blev det bråttom för mig!
Jag skyndade att ta in Zambo, ge hundarna kvällsmat, bre en smörgås att ta med,
hoppade in i duschen- inte bokstavligt talat då, jag hoppar inte så mkt för dagen ;) ,
klädde på mig å kastade mig in i bilen
-mot KAU.
Var på skolan till 19.30 sen raka vägen hem, till dukat bord framför Idol.
*vardagslyx*

*trött & sliten*

Igår var det morgontur med vovvarna & Bea (Karin var borta på jobb).
Då vi kom först till platsen passade jag på att ha lite "vara-lös-terapi" för mig och Zion,
vilket gick toppen även nu :))

Efter promenaden hände inte så mkt mer för mig..
Jag dammsög och tvättade sängkläderna, åt lunch å satt i soffan..
Jag stickade lite på babykoftan jag håller på med (bilder kommer senare), snart klar..

Vid 14-tiden tog jag & Zion en promenix t.o.r biblioteket tillsammans med M, A, A & Luna.
Jag drog ena barnvagnen och Zion gick perfekt brevid!!
*nöjd*

Vid 18.30 packade hela (nästan, inte Zambo) familjen in oss i bilen; jag, D, Ambra & Zion.
Vi åkte bort till M å hämtade Luna sen hämtade vi upp A-K och åkte till skogen.
Jag har ju bestämt mig för att varje dag ha en stunds "vara-lös-terapi" med Zion. D.v.s utan "morgon-flockens" hundar närvarande, för då sköter han sig ju jämt..
Det gick verkligen huur bra som helst 2/3delar av turen, sen drog han.. :((
Det är såå jobbigt!!
Han lyssnar inte alls, stänger bara av- totalt!!
Jag är rädd för den dagen då han inte kommer tillbax,
varken förr eller senare,
den dagen då någonting faktiskt händer honom när han är på upptåg...
Hoppas verkligen att detta är en "fas" han växer ur..?!!
Att det "går över" om han vänjer sig med träning..?
Några förslag??
Gissar att jag har provat de allra flesta redan..?

Ojojoj, vilken låång inlägg det blev!!
Hoppas Du tog dig igenom all text!?

Nu ska jag göra "något" med min tid.

Återkommer senare...


D
, om Du läser detta:
Jag älskar Dig!!

Kommentera

Publiceras ej