Zions äventyr

2kommentarer

Som några av Er vet så råkade Zion ut för något igår...

På morgonen var vi i Hertsögaskogen och gick en underbar promenix med Karin och vovvarna.
Zion skötte sig mkt bra! Han lyssnade fint på mig hela promenaden;
trots andra hundar, gammalt vilt och travhästar i träning.
MKT bra!!!

Jag var såå nöjd efter turen och jag tror att Zion var rätt mentalt trött efteråt..?

Tack Karin för din "coaching" :)

Sen, efter lunch, spydde Zion.
Det är ju sån't som händer ibland, efter att ha ätit gräs och så, så jag tänkte inte mer på det då.
Men på senare på eftermiddagen, vid 17 tiden, så blev han väldigt loj; slö och inte alls sig själv. Han "däckade" i mitt knä och blev alldeles tung- inte likt honom!
Sen tyckte jag att hans ansikte blev förändrat, han såg annorlunda ut...
Men nojig som man är så försökte jag intala mig att det bara var inbillning.

 Mamsen var här, vi köpte lite mat och skulle ha fredagsmys,
 men ju längre tiden gick desto tydligare blev det på Zion att allt inte stod rätt till.

När sen t.o.m D sa till mig att han inte såg ut som han brukar,
då blev jag säker på att något var galet!
Han hade fått "knottror" över hela kroppen och såg ut som så'n där "bubbelplast", ni vet..?

Jag ringde Karin för att få lite råd.

Andra gången
jag ringde henne kom vi fram till att jag skulle ringa veterinärens journummer.
Sagt och gjort,
5 min senare satt vi i bilen på väg in till Färjestads djursjukhus!
(dyyrt med jourbesök!!)

Zion fick en kortisonspruta, magmedicin och en påse specialfoder.
Notan,
den hamnade på 2300:- *suck*

Men vad gör man inte för de små liven?!!

I dag är han mer loj än vanligt, men såå mkt piggare!!
Han får medicin 2ggr idag samt att maten ska fördelas på 8(!!) portioner under dagen.

Så idag är det fokus på att mata Zion :)

2 kommentarer

Marika

10 Oct 2010 10:44

Hej Linda. Kikade in här för första gången... har inte blivit färdig innan.. Hoppas Zion mår bättre idag. Jag har haft "allergi" chocker två gånger på gårdshund. den ena gången var det en växt i utomhuskruka som var silvrig o rätt hård o luktade mycket. den andra gången var det bravos färskfoder. båda gångerna har jag gett homeopatmedel o allergin eller va det heter har lagt sig. peppar peppar... vad trodde vetten det var på zion? många kramar från marika

Linda

10 Oct 2010 19:27

Hej Marika!!



Vad kul att Du hittade hit! :) Nu kan ni ju ha lite koll på Er lilla "Lewis", hur han har det å vad han har för sig..



Veterinären kunde inte säga vad det var, men gissade på en allergisk reaktion av nå't slag- precis som jag själv gissade... Verkar dock som om lilla Zion är rätt känslig. Han blev, i slutet av sommaren, getingstucken på en promenad och det slutade i ett söndagsbesök på djursjukhuset. Han blev superpåverkad!! Är det vanligt att gårdshundar reagerar så starkt? De har ju rätt små kroppar...

Hoppas allt är bra med Er & alla vovvarna!?

Kramen

Kommentera

Publiceras ej