Tjohoo två gånger!!

5kommentarer

Två inlägg har på bloggen- på en och samma dag!!
*nöjd*

Nu har jag, äntligen, kommit hem och landat för dagen.
Vill inte gå utanför dörren mer idag!!

Jag förstår inte hur dagarna kan gå så fort och vara så stressiga när man är hemma..?!
Jag har fyra "uppgifter" att tänka på när jag går hemma...
Tycker det borde vara 'lätt som en plätt',
men så är det inte!!

Mina "uppgifter";
*Inez
*Zion, Ambra & Zambo
*Hushållet
*Mina studier

Det är lättare sagt än gjort faktiskt...

Min dag i dag har gått i ett!!

Frulle: jag passade på innan Inez vaknade. Har jag tur hinner jag dricka mitt kaffe innan hon vill börja sin dag.
Promenix: sen var det dax att ta upp Inez å bylsa på henne kläder och packa ner henne i vagnen. Gjorde i ordning hundarna och mig själv och gav oss ut i kylan. En tur på ca 45 min.
Stan:
Efter turen var det en snabb dusch å lite fix sen åkte Inez å jag in till stan. Jag skulle genomföra ett "coachingsamtal" (skoluppgift).
Det var första gången jag höll i ett sånt samtal.
Jag tycker att det gick bra och det var superintressant!!

Är det detta jag ska jobba med i framtiden kanske..??!!

Vårdcentralen:
sen var det dax att åka till v.c med Inez för hennes första läkarbesök.
Allt såg bra ut, men hon hade inte kommit upp i "babysim-vikten"...än- sorry D, du får vänta lite till. :)
Skogen:
sen var det snabba ryck hem. På med massa vinterkläder, hämtade hundarna och åkte till Hertsöga. Mötte upp Karin å hennes två vovvar och knallade drygt 1,5h.
Härlig tur!!

Jag köpte ett sån't här överdrag till Inez' bärsele idag,
det funkade perfa!!
Rekommenderas
om Ni, som jag, är ute i skogen och går ofta!!



Nu ska jag göra i ordning inne på badrummet åt Inez.

Ska ge henne massage och sen ett härligt bad.
*vardagslyx*

Sen blir det julmust och vörtbröd med ost framför Robinson.



Vad har Ni för Er i kväll?

5 kommentarer

Melanie

02 Dec 2010 19:40

Men du, det är väl inte så "bara". Att vara mamma är verkligen ett heltidsjobb! Och allt man ska/vill göra utöver det, klart det tar tid. Du är inte ensam om att känna så vännen!!



Det låter som en fin kväll. Jag var på skivstång och det var gött, blir medel på lö tänkte jag när Johan är hemma med Moa under tiden. Men nu blir det kvällsfika, vörtbröd med ost här också - så gott!



Kram!!

Linda

03 Dec 2010 13:11

Nä, eg är det väl inte "bara", men ibland känns det så...

Det var en fin kväll. :)

Avis på Dig som "fick" gå på skivstångspasset. Fick inte ihop det med barnvakt..

När ska vi få till en dejt, min vän?

Melanie

03 Dec 2010 16:30

Men herregud, vi har ju en helt ny människa att ta hand om dygnet runt. Att bli mamma är inget man blir över en natt, det tar verkligen tid. Så är det för alla och det är verkligen inte att man "bara är hemma med ungen".



Jadu det är så jäkla mycket hela tiden, spec med renoveringen här hemma. Vi kanske kan få till det på tisdag? Mammajympa och fika på Friskis efter det? Då kan vi åka in med mamma, underlättar ju lite :) Två flugor i en smäll hihi.

Emma Boman

04 Dec 2010 06:48

Hej Linda!



Haha, vad du är rolig! Nej du har ju nästan ingenting att göra! Men vad duktig du är om hinner med allt! Kram

Linda

04 Dec 2010 09:04

Hej Emma!

Nej, men jag tycker inte att det är så mkt. Iaf inte när man ser det nerskrivet, men i verkligheten rusar ju tiden förbi!!

Kram

Kommentera

Publiceras ej