Tjejmilen 2012

1kommentarer

 
Så har jag då äntligen sprungit Tjejmilen.
 
Jag har ju tänkt att jag skulle delta i detta lopp de senaste 15 åren, men det har lixom inte passat när det väl har varit dags och därmed aldrig blivit av.
I lördags, den första september, DÅ då var det äntligen dax för detbuten.
Jag hoppas att det kan bli en tradition!?!
 
Det var ett väldigt blött och lerigt Gärdet, i Stockholm, som stod för start- och målområdet.
 
Jag var lite orolig inför loppet med tanke på uppladdningen de senaste 2,5 veckan innan.
Först var vi ju i Turkiet på semester och där var det alldeles för varmt för att kunna springa något. Dessutom så blev ju både jag och Inez superförkylda. Denna förkylningen följde med mig hem och hängde kvar i kroppen ca 1,5 vecka. Jag hann med att genomföra ett intervallpass inför starten, men det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig...
 
Jag hade seedat in mig i startgrupp nr.1 och det är jag väldigt glad för, med tanke på vädret samt det enorma antalet deltagare.
Det var 38 000(!!!) anmälda till årets Tjejmilen. Det är verkligen galet många människor!
 
Med startnummer 1715 stod jag där i första startgruppen strax innan kl.13.
Det var lite uppvärmning, ledd av tjejer från SATS, samt skönsång av Sarah Dawn Finer.
När startskottet brann av gällde det att ha koll på fötterna- både sina egna och alla andras- för att inte 'stå på näsan'. :-)
 
Runkeeper-appen la' av nästan direkt, så jag fick en taskig start.
Det blev en hel irritation och krävdes en hel del energi för att få igång den i gen.
Jag är ju lite av en 'siffernörd' så jag ville ju ha loppet registrerat!
 
Redan efter ca 2km kände jag hur kroppen 'tog slut'.
Detta trots att jag höll igen ordentligt i starten för att orka 'prestera' en bra tid.
 
Det blev aldrig riktigt gott om plats heller. Det var trångt att springa precis hela vägen, från start till mål.
Jag inser ju nu i efterhand att detta inte är riktigt rätt forum för att pressa sina tider och persa, men drömmen fanns ju där (innan de första 2km var avklarade).
 
Jag har hört så mycket om detta lopp, hur kul det är delta och hur mycket jippo det är runt omkring, vilken folkfest det är...
Men jag måste säga att jag blev besviken! :-(
Det kan ju helt klart vara så att det var vädrets fel, men det var inte alls mycket folk och 'tjohej' längs banan.
Inte alls så 'livat' att man 'glömde bort att man sprang'.
 
Jaja, jag deltog i alla fall och jag kom i mål!
Jag fick inte en jättedålig tid, men inte heller den tid som jag hade hoppats på.
 
Mellantid 5km: 26min, placering:1640
10km: 26m03s, placering: 1680
 
Resultat;
tid: 52m03s
placering: 1680 (av 38 000)
snitt: 5m12s/km
 
 
Mad hopp om en bättre prestation och sluttid nästa år!! ;-)
 
/Linda

1 kommentarer

Sarag

04 Sep 2012 12:02

Halloj!!
Jag tycker det var en bra tid!! Med tanke på vilket j-kla vimmel det är ;-) Jag och Anna sprang för några år sedan.... Heelt galet trångt. De första 5 km kunde man jogga och sick sacka och sen sprang vi på... Håller med dej lite, vi blev oxå besvikna! Tycker tjejlopp och tjejtävlingar är bara för mycket :-) Men det är ju en rolig grej oxå!
Va nöjd Linda ;)
Ha en bra dag!! Kram

Svar: Tack snälla Sara!!Ja, det var trångt, föör trångt för att greja någon 'dundertid'. Men jag har väldigt svårt att springa snabbare :-( Börjar fundera på i fall jag inte ska hålla mig till längre sträckor i stället...? Tror jag håller bättre på distans.
Linda

Kommentera

Publiceras ej