Dagens runda

0kommentarer


Intervaller.

I dag körde jag sista intervallpasset inför Stadsloppet, som är nu på lördag (16/6).

Det kändes tungt inför passet men jag är ändå nöjd med genomförandet så här efteråt.

Dagens pass;
uppv: 2km i 5.30-tempo
4*60m tempo och teknik. (Sista 60m'ern sprang jag i 3.25-tempo.)
6*2min i 4.40-4.45min-tempo, med 1 min vila emellan. Jag tyckte att det var svårt att hitta 'rätt' tempo här så det varierade en del; allt från 3.58 till 4.40. :-) Jag som tyckte tempot såg snabbt ut när jag tittade på siffrorna innan passet, men trots det så gjorde jag dem ännu snabbare. :-) Jaja, det gick ju bra ändå, över förväntan skulle man väl kanske kunna säga..?
nedv: 2km i ungefär samma tempo som uppv, något snabbare.

Resultat: Jag är nöjd! :-)

/Linda

Kommentera

Publiceras ej