Dagens runda

0kommentarer


Dagens runda blev lite blöt.


(mina älskade Asics Gel Kayano 18)

Jag gav mig ut på en liten runda efter frullen i dag.
Jag klarade mig hyfsat bra från regnet i början av turen, det duggade bara lite lite.
Sista kilometern ökade det och när jag kom hem så regnade det rejält.

I dag blev det en runda på 6,5km.
Tempot skulle var mellan 5.30-6.30.
Det skulle kännas behagligt och inte vara så jobbigt.
Det var tanken iaf... :-)

Jag satte ett 'mål-tempo', för mig själv, på 5.30.
Tänkte att eftersom jag ska klara milen på (under) 5-minuterstempo nästa lördag,
så borde jag kunna klara detta...?!
Allt eftersom jag sprang höjde jag kravet och tänkte mig ett tempo på 5 minuter/km i stället..

Det var inte helt 'avslappnat' utan jag fick ta i lite stundtals.
Men jag sprang i alla fall 6 km på 31min 33sek.

Nu väntar jag på att Inez ska vakna så ska vi ta en tur till IKEA.
Vi har ett presentkort som vi "måste" spendera.
Ett angenämt bekymmer kan jag ju tycka! ;-)

I morgon ska jag spendera en heldag i stallet tillsammans med min gode vän Per.
Det ska bli såå kul!!

Just like the good old times..


Hoppas att Ni alla har en härlig söndag!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej