Distanspass

0kommentarer

 
I dag var det distans 'på schemat'.
 
12 km i lugnt tempo.
 
Det var fantastiskt vad det var svårt att få benen att röra sig i ett tempo som förflyttade mig framåt överhuvudtagen.
 
Benen är verkligen inte fräscha för dagen!
 
Eller så är det kroppen? Eller 'knoppen'. Eller en kombination av allt..?!!
 
(Troligtvis det sista.)
 
Så är det väl ändå för de flesta som tränar?
Att man har svackor, både fysiska och psykiska.
 
Har man inte psyket med sig så blir ju den fysiska ansträgningen genast mycket tuffare, så är det ju.
 
Det är bara att bita ihop och hoppas att 'suget' återkommer!
 
Jag klarade mig i alla fall runt de 12 kilometrarna och snittade på 5.39min/km.
(Fast jag kan ärligt erkänna att det kändes såm typ 7min-tempo.)
 
/Linda

Kommentera

Publiceras ej