Har våren kommit för att stanna??

0kommentarer


Redan??!!
Nä, det tror inte jag, men i dag har den i alla fall varit här- hela dagen!

Klarblå himmel strålande sol och ca 10 plusgrader.
*härligt*
Hade Inez sovit längre på lunchvilan så hade jag tagit med mig kaffekoppen ut i solväggen,
men idag hann jag inte det...

Vi startade dagen tidigt idag, i alla fall tidigare än vad vi brukar...
Jag hade en tid hos tandläkaren i stan klockan 8.50.
Det är ganska tidigt när man ska hinna med allt som ska hinnas med innan man kommer så långt som att vara redo och på plats. Ni som själva är mitti småbarnsåren förstår sökert vad jag menar..?

Hur som helst, på väg in till stan släppte jag av hundarna och Inez hos mamma och pappa
(som turligt nog var hemma idag).
Pappa tog en promenad med hundarne och mamma underhöll Inez -med en xtra frulle och efter det ett bad- "för att hon ville." *haha* jaja, men det är väl det de är till för, mor- och farföräldrar, att skämma bort barnbarnen..?! :-)

När jag var klar hos tandläkaren hämtade jag upp alla mina 'bäbisar' igen och åkte hem.
Efter vilan så packade vi in oss i bilen igen och åkte till skogen för en härlig promenad.
Vi var 4 hundägare+ Inez och 8(!) hundar på dagens promenad.
Alla hundarna sprang lösa tillsammans och mådde bra.
Dessa promenaderna är verkligen något av det absolut bästa jag vet!!!

Tyvärr så hann jag inte med att ta så många fina kort.
Eftersom jag hade tagit med mig Sophias 2 hundar på promenaden så hade jag fullt upp.
Jag kan ärligt erkänna att 4 lösa hundar att hålla ordning på, en barnvagn med en 1årig dotter i som kräver underhållning under tiden man går är kanske lite väl mkt..?!
Att dessutom hinna med att fota.. Ja ni fattar va?! :-)

Några bilder från skogen bjuder jag på i alla fall;

förväntansfulla vovvar

Inez koncentrerar sig. Det är svårt att gå på blank is...

Spännande bland stubbar och stenar...

Vart leder stigen?

Ser sig omkring...

Finaste, finaste Inez <3

/Linda

Kommentera

Publiceras ej