Äntligen har jag landat i sängen och dragi...

0kommentarer

Äntligen har jag landat i sängen och dragit täcket över mig! *sköönt! Denna dagen blev lång. Den började bra, när Inez väl lyckades få mig att öppna ögonen och kliva upp ur sängen för att starta denna lördag. Efter att vi, alla 4 (jag, Inez, Ambra & Zambo), fått i oss frulle och jag och Inez kommit i kläderna så landade Inez i babysittern en stund. Under tiden hon satt där å var nöjd (vilket är alldeles för kort stund oftast) la jag i min "super-duper-effektiva" växel. Jag tvättade 2 maskiner å hängde dem, tog rätt på disken, dammsög och skurade. När jag gjort detta var klockan inte ens 10!? Helt otroligt vad mycket man kan få gjort på så kort tid numer, det gäller verkligen att ta tillvara på "de lugna stunderna"! Vid halv 11 kom Lilly & Marie och sällskapade oss på en promenad. Det var ju UNDERBART vinterväder ute idag!! Ok, jag kan hålla med om att det var bitigt åt kinderna, men vad gör der när himlen är klarblå och solen lyser så härligt?? Efter promenixen sov Inez vidare i vagnen. Jag drack lite kaffe och läste kurslitteratur inför tisdagens föreläsning, som ska handla om stress. Det är verkligen intressant!! Superspännande! Sen kom mamsen en stun. Medan hon och Inez underhöll varandra så stängde jag in mig och läste vidare. Som jag sa: man får ta tillvara på stunderna som bjuds.. När mamma åkte var det dax för ännu en promenix med Ambra. Eftersom Inez somnade i vagnen fick jag, efter att ha lämnat Ambra hemma igen, promenera ner till affären å låta bilen stå.. Sen var det mat, den fick jag kasta i mig och resten av kvällen har Inez varit missnöjd. NU sover hon iaf och det ska inte dröja länge innan jag gör detsamma.

Kommentera

Publiceras ej