Första turen!!

0kommentarer

 Vilken lycka!!!
 

I dga på förmiddagen åkte jag & Izor iväg till skogen.
Väl där mötte vi upp Charlie.
Vi hade bestämt oss för att ta en springtur tillsammans.
 
Jag var faktiskt nervös när jag klev ur bilen och insåg att dagen och stunden var kommen.
Denna stund som jag har längtat så efter, länge!
 
Det skulle komma att bli min första joggingtur på över 8(!!) månader.
 
Skulle kroppen klara av detta?
*oro*
 
Vi sprang i alla fall iväg och jag hade med mig mobilen med Runkeeper på för att se till att hålla mig inom mina, för stunden, tillåtna ramar.
Dessa ramar är alltså en sträcka på ca 3-4 km med en hastighet på ca 6-7 minuter/km.
 
Gissa vad?!?
 
I DID IT!!!
 
Kroppen 'höll ihop' och det kändes helt ok!
*LYCKA*
 
Vi sprang en runda på 4,3km och höll en snitthastighet på 6m41s.
 
Jag är så nöjd!!!
 
Det är ju helt klart en annorlunda känsla i kroppen nu,
efter att inte ha fått ta ett enda löpsteg på över 8 månader,
än vad det var i fjol.
 
Upplevelsen av att springa i 6.30-tempo motsvarade ungefär förra säsongens 4.30-tempo.
Man tappar verkligen när man blir konvalecent.... :-(
 
Jaja, jag är glad över dagens tur i alla fall och hoppas att detta är början på min väg tillbaka!?!
Tillbaka till en kropp som inte värker konstant.
Tillbaka till en kropp som tillåter mig och som vill vara fysiskt aktiv i gen.
 
Jag hoppas!
 
Jag längtar!
 
Jag ska j-vlar i mig kämpa för att det blir så!!
 
/Linda
 

Kommentera

Publiceras ej