Resultat: Vårruset 2012

0kommentarer


Hur gick det?



Jag är såå himla nöjd med min insats i gårdagens Vårruset.

Känslan jag hade i kroppen under dagen, fram till start och faktiskt till och med under loppet, var inge vidare.

Det kändes inte alls som att jag och min kropp var i fas med ett lopp i går.

Att det sedan ÖSREGNADE gjorde ju inte saken bättre.
Det var verkligen skyfall!

Men jag knallade runt i regnkläder och gummistövlar (med mina löparskor i en ihopknuten bolagspåse) fram till ca 15-20 min innan start.
Jag lyckades faktiskt hålla mig både torr (nåja, allt är ju relativt) och varm fram till det var dax att rusa.
Det är jag väldigt glad för.

Jag startade i första fållan; springa fort.
I början är det ju alltid en himla trängsel och hysteri så det går åt mycket energi i onödan för att ta sig framåt, springa kors och tvärs mellan folk, hoppa över vattenpölar och- viktigast av allt- hålla sig på benen!
Det är lätt hänt att man snubblar där i startträngseln..

Hur som haver...
Det kändes väldigt tungt och stumt under loppet och jag trängde bort den där drömmen om att komma under drömgränsen; 25 minuter och började i stället sikta på att klara av att komma in i mål under 30 minuter.

Vad måltiden blev??

23min58s

Gissa om jag blev glad!!
(Å förvånad!)

Nu siktar jag framåt, med Stadsloppet som nästa mål.

/Linda

Kommentera

Publiceras ej