Que día!!

0kommentarer


Äntligen är denna dagen över!!

Men jisses vilken dag!!
Inez har varit trött och hängig och med det kommer kommer ju gnällig liksom "på köpet".
Det suger verkligen energi att försöka vara glad och positiv, att peppa och underhålla en liten tjej som är så trött och sliten...
Jag är helt slut nu!

Som om inte det räckte så blev hon biten av ena kaninen i fingret så blodet 'sprutade'.
Hela handen var täckt av blod.
*stackars liten*
Som tur är så har hon inte kommit på vad b l o d är ännu, så hon accepterade bara läget med att ha en hand som var 'blöt'. Mest jag som tyckte att det såg lite läskigt ut alltså..

När vi kom in var det dags att så snabbt som möjligt fixa lite mat till Inez innan det var dags för bad och  de andra kvällsrutinerna.

MEN...

Men så hände nå't som bara inte får hända.
En o l y c k a som skakade om oss allihopa rejält!

Jag satt på toa ( försök att inte se det framför Er) och under tiden leker Inez och Izor i duschkabinen.
(Vår duschkabin består av två rundade glasdörrar.)

Inez började svänga med dörrarna så att de 'krockade' med varandra och lät roligt.

Jag hann precis säga "aj, aj så där får man inte göra",
small det- B A N G ! ! ! ! !

Ena glasdören gick i miljarder små bitar.
Det small jättehögt och glassplittret regnade över oss.

Jag reste mig från toan och drog upp byxorna- med glas å allt.. Ja ni fattar va'?!!
Lyfter upp Inez och bär henne ut från badrummet, samtidigt som jag ser till att få av oss båda alla kläder och föser bort hundarna från allt glas..

Stackars lilla Inez var vettskrämd och grät och skälvde i hela sin lilla kropp.
*ont, ont i mammahjärtat*

Jag ringde till min älskade mamma som åkte från jobbet och hit till oss på direkten.
Tack gode gud för "mamma-akuten"!
Hon fixade i ordning mat till Inez och badade henne medan jag städade/sanerade typ hela huset.
Det bliev verkligen glassplitter och -damm ö v e r a l l t ! !

När jag precis hade städat klart så upptäcker jag att det- som om det inte redan vore nog lixom- är översvämning i badrummet, från tvättmaskinen.
Det var vatten över hela golvet!

.................................

Nu sover Inez, mamma har åkt hem igen, jag har duschat och det är färdigstädat...

No more shit today, säger jag bara!!!

Låt mig vara i fred nu!

I morgon är en annan- b ä t t r e -dag!!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej