En härlig Linda-dag !

1kommentarer


Det har alltså, i mitt tycke, varit en väldigt bra dag i dag!

När Inez tyckte att det var dags att vakna i morse var jag trött, riktigt trött.
Det kändes som att det var alldeles för tidigt att gå upp.
*gäsp*
Men jag vet ju varför  och jag har ju bar mig själv att skylla denna gång.
I går var det ju dubbelavsnitt av Alcatraz och jag var ju bara tvungen att se bägge avsnitten i går kväll och inte på datorn, vid ett senare tillfälle..
Jag orkar inte med att vara vaken till bortåt midnatt längre, blir helt förstörd.
Det kanske har att göra med att D är utomlands än/igen (hur man nu vill se på't) och att jag är ensam med allt här hemma. Man behöver vara pigg och utvilad för att orka med dagarna, det gör i alla fall jag!

Men, när lillan ropar på môran, då är det morgon! :-)

Efter frullen och och allt tillhörande fix var det dags för en liten löptur igen.
I dag var det veckans intervallpass som stod på schemat.

Eftersom Inez dagis har varit stängt i dag (så även i morgon) så fick hon följa med på turen, i joggingvagnen.
Hon tyckte inte att det var särsklit skoj i dag, utan gnällde en del.
Det gör att löpningen blir rätt mycket jobbigare kan jag meddela. 
Att hon gråter/gnäller gör ju att man blir aningens stressad, pulsen höjs och en hel massa energi går åt till att 'underhålla/ roa' henne, i stället för att läggas på att ta sig framåt.

Bladder, bladder, bladder...
Summan av det hela blev ett helt ok genomfört intervallpass ändå. Den totala sträckan blev ca 9km.
I dag var det så härligt väder att jag, trots den tidiga förmiddagen, kunde springa i knälånga tights, t-shirt och väst. *härligt*

När vi kom tillbax till vår gata blev det lite lek med grannbarnen innan vi gick in så jag fick ta en dusch och få på mig torra kläder. Det är konstigt hur snabbt man blir kall trots att svetten dryper av en!?!!
Inez fick roa sig med att äta lite äpple under tiden.

När vi var klara inne så kom Marie, Johan & Lilly.
Vi gav oss ut på en cykeltur. 
Izor fick följa med på denna rundan så han fick sträcka på benen och komma ut i skogen en stund.
Vi cyklade ca 7 km.
Izor skötte sig superbra och klarade av hundmöten (med varierande retningsgrad!) galant!
Inez bara älskade att vi hade sällskap på cykelturen!
Hon satt där, bakom mig, i sin stol och skarattade högt mest hela tiden.
Älskade unge!!

Sen var det dags för lunch och, för Inez del, lite vila.
När lillan sov (2h!) passade jag på att slappa framför datorn med lite kaffe.
När kaffet var uppdrucket gick jag ut i solen och 'hängde' med både hundarna och kaninerna.
Det har varit riktigt varmt på vår baksida i dag.
Jag hade linne och shorts på mig och frös inte det minsta.
Tänk att varje år när man, för första gången, kan gå i sommarkläder ute har man lika svårt att fatta att det verkligen är så här varmt nu, att man faktiskt kan ha  t ex shorts på sig- ute! :-)

Härligt var det i alla fall!







När Inez hade sovit klart så cyklade vi ner till Coop för att handla några grejer innan vi cyklade hem till Lilly och hennes föräldrar.
Vi grillade och åt tillsammans där på eftermiddagskvisten. :-)
Det var verkligen supermysigt och hur trevligt som helst!!

(Synd bara att pappa D inte kunde vara med... :-(
Men jag hoppas att det blir fler tillfällen när han kommer hem..?!)

Småtjejerna verkade tycka att det var minst lika mysigt som jag gjorde!




Att Inez tyckte det var kalas med potatissallad till korven, det är ett som är säkert i alla fall! :-)



Efter maten blev det lite sandlådehäng.








Efter en liten stund i sandlådan var det dax för mig och Inez att cykla hemåt igen.
Vi skulle packa in oss själva och vovvarna i bilen för att åka till skogen.
Vi mötte upp Sophia och hennes vovvekillar; Troy & Aussie,
för att gå en timmeslång kvällspromenad tillsammans.
*härligt*

Vi kom fram lite tidigare än de andra (det händer inte ofta nuför tiden) så jag hann med att knäppa några kort på Inez när hon var på upptäcktsfärd bland kottar och pinnar..







När vi kom hem från skogen var klockan sju och Inez sovklocka 'ringde för fullt'. :-)
Det blev ett bad för lillan och efter tandborstning och lite soffmys så var det dags för välling och sängen.
Hon hade inte så många protester att framföra när hon landade på kudden i kväll. :-)
Tror minsann att hon oxå är nöjd med vår dag!?!

Nu är det min tur att göra mig "kvällsklar", krypa ner under täcket och somna gott...

Kram på Er!

/Linda

1 kommentarer

Melanie

02 May 2012 07:01

Snacka om att det går i ett för dig! Du hittar ju verkligen på massa saker, så dagarna lär ju gå fort hihi:) Fina bilder!



Vad ska du göra nu då, nu när föräldraledigheten är slut? Ska du börja jobba eller fortsätta plugga? Frågade ju innan på FB men fick ju inget svar där;)



Kram!

Kommentera

Publiceras ej