Söndag

0kommentarer


Här började vi dagen först vid 8tiden (!), för andra dagen i rad. *gôtt*
Det kan ju ha något att göra med att Inez sov ungefär 15 min på hela dagen igår och i stället blev det en massa bus med kusin Saga. Vanligtvis sover Inez mellan 1-3h vid lunch varje dag så lite minus på sovkontot blev det i går :-)
När kvällen sen kom så var hon i n t e alls sugen på att sova utan 'ropade' och grät och krånglade inne i sin säng ca 1h innan hon slutligen kom på att det nog skulle vara rätt skönt att sova ändå...



Det var i går det, men i dag då.

Efter frullen så 'plåstrade jag om' Izors tass och fixade i ordning alla för en promenad. Solen kämpade för fullt med att knuffa undan alla molnen på himlen, så det blev bara finare och finare väder ute. Tänkte att vi skulle försöka gå en lite längre promenad än vad det har blivit sedan Izor opererades. Jag lyckades bra med bandageringen i dag, så vi kunde promenera i en hel timme!!! *underbart*

Väl hemma blev det lunch-fix.
Sen var jag ute hos kaninerna och städade buren och gav dem mat och nytt vatten.

Alldeles nyss stoppade jag Inez i säng, men det låter inte som om hon vill sova något i dag heller..?
Jag hoppas att hon ändrar sig! :-)
Det är vääldigt nödvändigt med den där enda lilla stunden på dagen när man bara kan sitta ner och inte göra något alls. Bara vara i fred lixom...

Efter vilan (om det nu blir någon) tänkte jag ta en liten springtur.
Inte alls långt, bara några km och i ett väldigt lugnt tempo. Bara röra lite på mig.

Sen, om Inez är nöjd, så tänkte jag ta en liten cykeltur. En liten runda nere i samhället, utan mål, bara för att... Inez älskar att sitta i sin cykelstol!

Nu blir det kaffe och hoppas på en liten lugn stund.

Ha dä!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej