På hästryggen mä Inez

0kommentarer


Underbart soligt och härligt väder har vi haft i dag oxå.
Fantastiskt!

Efter frukost, rastning av hundar och diverse småplock här hemma i morse så klädde vi på oss, jag & Inez, och gav oss i väg på dagens äventyr.
Vi tog en cykeltur ner till ett närliggande stall för att hälsa på hästarna som bor där.
Inez är galen i hästar och tjoar högt och förtjust när hon ser dem- till mammans stora glädje! ;-)
Jag hoppas verkligen att detta inte är något övergående! *tihi*

Hur som haver så ledde det ena till det andra, ni vet; hämta in hästen från hagen, klappa lite, av med täckena, mata med några morötter, provsitta....
Till slut så hade tränset åkt på, jag satt på ryggen- barbacka! (något jag inte gjort på de senaste, typ, 20 åren) och Inez blev 'upplangad' till mig...
Så satt vi alltså där- på hästryggen- tillsammans- jag & min dotter <3

D E T, mina vänner, kan jag säga är verkligen en underbar känsla av lycka!!!



Tack snälla, snälla Anna för detta!
Jag har haft ett leende på läpparna hela dagen i dag, tack!

När vi kom hem i från stallet var det dags att laga lite lunch och sedan stoppa Inez i säng.

När Inez vaknade efter ett par timmar (läs: när jag gick in och väckte henne) så klädde vi på oss och gick ut igen.
Inez fick lite 'mellis' i vagnen så jag kunde ta mig en springtur.
Bra fördelning på sysslorna här hemma ;-)

Det bidde årets första springtur i t-shirt, häärligt!

Tyvärr så var inte löpningen alldeles njutbar...
Jag får så ont i min vänstra höft och även i vänster knä när jag springer :-(((( 
Det känns xtra mkt om/ när jag (som nu efter mitt ofrivilliga träningsuppehåll) går upp lite i vikt.
Det behöver inte var mkt, det känns direkt :-(
Hoppas på bättring!

En tur till apoteket för påfyllning i Izors bandageförråd fick det bli i eftermiddag oxå, samt ett besök i mataffären.

När vi ätit middag och Inez blivit 'sanerad' i badkaret, efter dagens alla bravader, så tog jag ett varv med dammsugaren och NU, nu är det slappa som gäller fram till sängdags.

Hoppas Ni oxå haft möjlighet att njuta utomhus i dag!?!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej