Ändrade rutiner

0kommentarer


I dag blev upplägget på vår dag lite annorlunda.
Vanligtvis så brukar vi ju spendera förmiddagarna ute på promenad med hundarna, men inte i dag.
I dag tänkte jag att det var dags att testa hur det skulle funka att lämna vovvarna hemma en timma eller två för att ge Inez en rolig stund på Öppna Förskolan.
Jag är glad att jag tog det beslutet!!
Det visade sig vara en fullträff och Inez hade en skojig stund med barnen, mammorna, personalen och alla "nya" leksaker.
Dessutom så hann vi vara med på en liten sångstund. Kan hända att jag var den utav oss två som tyckte att det var mysigast..? Inez ville ju inte sitta still, inte när vi äntligen hade tagit oss iväg till det där roliga stället-
och det förstår jag!

Hundarna kanske inte tyckte att det var såå kul..?
Efter att jag hade "Izor-säkrat" huset genom att ta bort alla soffans kuddar (Izor ser dem alla som potentiella älskare) och stänga in till sovrummen så lämnade vi dem i alla fall och- huset stod kvar när vi ca 1,5 timme senare kom hem.
Mina duktiga, duktiga vovvar!!

Nu sover Inez gott inne på sitt rum. Hon var så trött att hon höll på att somna i matstolen.
Nya intryck tar på krafterna ;-)

När Inez har vaknat och ätit lite mellis så ska hundarna få "sitt", då åker vi till skogen så de får härja lite.

Tror att detta blir en bra dag för alla här hemma!?!!

Nu ska jag måla lite spikhuvuden innan Inez vaknar.

Ha en bra dag och hoppas Ni kan njuta av det vackra vädret!?!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej