Målbaserad träning

1kommentarer


Ni som känner mig och som har pratat med mig någon gång under de senaste månaderna vet ju att jag har börjat löpträna ganska intensivt.
Allting är ju relativt, men i min värld är i alla fall 3-4 löppass/ vecka intensivt.

Jag har hittat en kalasbra sida på internet; jogg.se.
Där kan man, utifrån sitt mål, finna ett träningsschema anpassat till att klara av en viss distans på en viss tid.

Mitt mål denna våren är att klara av att springa Stadsloppet (10km) på under 50 minuter.
Det skulle i så fall bli mitt personbästa på milen.
Det spelar ingen roll i fall måltiden visar 49min59s- bara det är under 50 min!!!
*jag vill, jag vill, jag vill*

Innan det är dags att springa Stadsloppet är det ju Vårruset.
Under 30 min ska jag, men under 25 min vill jag!!
*hoppas, hoppas*

Nu på fm har jag och Inez varit ute på en liten joggingtur, ca 5,4km.
Det var MKT tunga ben i dag!!
Gissar att det kan beror på att lördagen ägnades åt spinning..?
Tanken med dagens pass var att klara 5km på 25 min.
Det gick inte. :-(
Inte med dagens tunga ben och med Inez i vagnen.

I em ska jag och Inez åka till F-haga och träffa en kär gammal vän och hennes två barn.
Har även fått veta att det väntar lite kläder på Inez där... :-)
Kalas när man har vänner vars barn växer ur storlekarna precis när Inez behöver dem! ;-p

Nä, nu är det dags att kolla över vad vi ska käka och fixa till lite lunch.

Ha en bra dag!!

/Linda

1 kommentarer

melanie

23 Apr 2012 17:36

Det fixar du lätt! Kanske vi ses på vårruset då! Vi har ju inte setts (även fast vi har sagt att vi ska ses haha) sen ni hälsa på oss i Skattkärr och det är ju BRA LÄNGESEN!



Önskar jag också kunde springa, men det är för tidigt för det än. Förra året sprang jag in på 29 och det är även mitt bästa på 5 km annars också. På milen är mitt bästa 58 min. Dom tiderna du jagar är ju väldigt bra tider, lycka till!

Kommentera

Publiceras ej