En härlig lördag!

0kommentarer


I dag har det varit alldeles underbart väder!

Efter frullen och ett snabb promenix med vovvarna åkte jag, Inez & Izor in till stan.

Först gick vi till Aristocut, där Bea fixade till min lugg.
*tack för det*
Mamma var oxå där och hon satt med färg i håret medan min lugg blev fixad.
Inez tyckte det var jättespännande att vara på salongen.
De stora fönstrena utåt vägen gjorde ju inte saken sämre. Hon hade fullt sjå med att hålla koll på bilar, cyklister, folk som promenerade förbi, barnvagnar och- såklart- alla fåglar! :-)

När vi var klara på salongen gick vi till torget och köpte oss en varsin korv med bröd och en festis som vi kalasade på där i solen.
Det var verkligen supermysigt att sitta där tillsammans och bara njuta av varandras sällskap och av att bara vara där och då.

Izor däremot tyckte att det var väldans jobbigt att sitta stilla på torget utan att få hälsa på någon och utan att få smaka på Inez korv..
:-) 

När vi hade ätit upp knallade vi bort till lekparken vid biblioteket,
Inez tyckte att gungorna var det allra bästa i dag, hon ville gunga både högt och länge!

Mamma kom efter bort till parken när hennes färgning och klippning var klar...

Det är inte lätt att hinna med kameran när man ensam har både en unghund (under miljöträning) och en vild och lycklig 1,5-åring med sig på stan! ;-p
Men några bilder hann jag trots allt ta;







Det var riktigt härligt att spendera några timmar på stan idag!!

På hemvägen stannade vi till i två olika djuraffärer för att få tag på en sele till Izor.
Äntligen har jag nu köpt den Hurrttaselen som jag har längtat och letat efter!
Den selen vi hittils har använt her han växt ur och dessutom gillar han inte att få på sig y-selen.
Så nu blev det den 'klassiska' varianten.
Jag vill ju att han ska ha sele när vi är ute och cyklar eller joggar.
Äntligen!
Visst är den snygg?! :-)



När vi kom hem igen så stoppade jag Inez i säng direkt.
Det blev lite huller om buller med rutinerna i dag,
men det får det vara väl värt eftersom vi har haft en så fin dag!
Hon sov inte särskilt länge (om hon nu verkligen sov över huvud taget..?), men hon vilade i alla fall i sin säng i ca 45min. Sen fick hon lite mat innan vi gick ut på baksidan och gjorde fint åt ninisarna.
Jag hade en maskin med tvätt kvar att hänga så Inez hon gick ut med vovvarna och lekte tills jag kom.
Vad hände?? Stora tjejen lixom!

När kaninerna hade fått det fint så blev det en skogspromenix tillsammans med Anna och hennes vovvar.
Dessvärre så tyckte Izor att Mira luktade fantastiskt gott,
så nu har jag en liten herre här hemma som bara piper och piper.
Gaaah, jag blir galen!

Hoppas på fint väder i morgon oxå!
Efter frullen är det återigen dax att snöra på sig springskorna och ta en tur.
Dagen till ära ska Camilla sällskapa- kul! :-)
Inez & Izor får givetvis oxå bli med, vare sig de vill eller ej..?! ;-P

Ha nu en fin kväll!!

/Linda

Kommentera

Publiceras ej