Stallet

2kommentarer

ÄNTLIGEN!!!!

I dag var det äntligen dax för ett stallbesök.
*härligt*

Jag saknar "hästeriet" och längtar så jag blir galen!

Efter frullen så packade jag in mig själv, Inez och vovvarna och styrde kosan mot Bergstorp.

Väl där träffade vi Anna och hennes Lucas, som var mitt i frullen när vi kom.

Anna hämtade in fina lilla Charmör (c-ponny) från hagen och gjorde honom i ordning åt mig.
*lyx*
Inez var inte helt nöjd (hör å häpna) av att sitta stilla i vagnen så jag hade lite svårt att hjälpa till..

Jaja, nästa gång...

Medan Anna knallade i väg på grusvägen, med en barnvagn i varje hand, satt jag som en 'prinsessa' uppe i sadeln och skrittade brevid.

Lite trav och en liten galopp hann jag oxå med innan det var färdigridet för i dag.

Det är ju bara såå underbart att äntligen ha fått komma upp i sadeln igen!!!
Även om det bara är en kort stund så ger det såå mkt!!!

Tack snälla snälla Anna för att vi fick komma och för att jag fick en liten stund i sadeln!!!

Vovvarna skötte sig superbra och jag är så glad att Izor betedde sig så fint bland hästarna :-)

En underbar förmiddag alltså!!







Jag får väl bjuda på den knasiga minen...


Inez allra första gång i sadeln.

(Kikar efter flygplanet som hördes här..)

Aningens skeptisk kanske..?

***********************

Nu sitter jag här vid datorn och hoppas på att Inez kan komma till ro och sova en liten stund.
I vanliga fall, vid den här tiden, har hon sovit klart, men nu har hon inte ens somnat.
Kan bli en låång eftermiddag detta...?

Om vi "kommer i fas" så ska vi möta upp Gabriella, Adam och Atlas för en långpromenad sen, efter vilan och lite mellis.

Hoppas Ni har en bra onsdag Ni mä!?!!

/Linda

2 kommentarer

Melanie

17 Nov 2011 10:54

Charmör har jag också ridit på:)

Skönt att komma ut och rida lite!

En blogg om Kevin

19 Dec 2011 21:31

Åh så mysiga bilder!

Kommentera

Publiceras ej