förkylning, stadslopp & examensfest...

0kommentarer


...så sammanfattar jag min lördag.

Det var en toppendag!!

Tack till alla som gjorde dagen så bra :-)


Trots min envisa förkylning bestämde jag mig för att genomföra Stadsloppet.
Jag gissar att många av Er nu tänker något i stil med "ååh vad dumt!", "så korkad hon är"..?
Men då vill jag säga att jag är väl medveten om vad hjärtmuskelinflammation är för något och att jag inte längre hade ont i halsen i går utan var bara drabbad av snor, snor och åter snor....

Hur som helst... Det var alltså första gången på flera år som jag genomförde loppet springandes. Jag har ju åkt inlines flera år p g a att mina knän och höfter har spökat och protesterat. Men i år kände jag att det var dags att prova att springa igen.

Det gick bra!! :-)
I alla fall om man ser till hur kroppen "höll i hop". Klart att jag i dag (söndag) känner av mina benhinnor lite, men så sprang jag ju en mil på asfalt igår. Jag brukar bara springa på mjukt underlag för att skona mina leder.
Var lite stel i vänster höft i går oxå men det är nästan helt borta i dag.
*lycka*

Hoppas verkligen att jag kan fortsätta att springa framöver!!! 

Om någon undrar så blev tiden 55.28.

Efter Stadsloppet så åkte vi till Skåre, där Izor varit hos "mormor" under tiden.
Jag duschade och gjorde mig i ordning och sen skjutsade D mig till bästa A som bjöd in till examensfest.
Det var en supertrevlig kväll!!!
Det bjöds på fantastiskt god mat och dryck och trevligt sällskap.
Det var en härlig tjejkväll.
Småbarnsförälder som jag är så blev jag inte sist kvar på kalajset.
C skjutsade hem mig runt midnatt. Väl hemma "störtade" jag i säng. :-)

Tack A & C för en fantastiskt trevlig kväll!!!!

--------------------------------------------------------

I dag har vi varit iväg och snosat bäbis en stund <3
Det var en snabbvisit.
Vi ville bara lämna över lite presenter till den lille prinsen.

Sen har vi fixat och donat här hemma under dagen.

Jag hann- nästan- med att klippa hela gräsmattan på baksidan innan regnet kom.

Senare under kvällen, när det återigen blev uppehåll, tog jag och Izor en promenad.
Vi mötte I och Liston på vägen och tog följe så grabbarna fick busa lite.
De leker så väldigt fint tillsammans, lixom på samma sätt.
Härligt att se!

Nu ska jag sova.

Det är en viktig dag i morgon!!!

Kommentera

Publiceras ej