Vive la France!!

3kommentarer


Pust å stön å suck..
Men nu, äntligen, har jag packat klart och jag tror att jag har koll på läget..?

Strax efter 03.00 i natt ringer klockan och då ska hela familjen "skutta" upp ur sängarna , göra oss i ordning och sätta oss i bilen.

Då bär det av mot Nyköping och kennel Marcato's där Izor ska vara i dagarna fem.
Sen åker resten av familjen vidare till Skavsta för att stunden senare hoppa på flyget som landar i- Paris!!! *tjohoo*

Det ska bli underbart!!!!

Jag har aldrig tidigare varit i Paris så det ska bli spännande.
Gissar att det kommer att bli en hel del fotografering för min del..? :-)
Annars blir det bara massa mys med familjen!!
Det behöver vi verkligen nu!
*härligt, härligt*

Inez & jag kommer hem igen på onsdag, men pappa D ska stanna kvar där nere och jobba ett tag till.

Det ska bli intressant å se hur jag klarar av hemresan!?! (Erkänner att jag är lite spänd inför den.)
Först ska jag flyga själv med Inez, när vi landar sen ska jag få tag på allt vårt bagage (å det är inte lite det, med barnvagn och bilstol och kabinväska och en stoor resväska) och sen ska jag ju helst lyckas med att få med mig allt till bilen oxå (som jag ju för övrigt då måste hitta först).
När vi väl kommit så långt så är det dags att åka till Marcato's för att hämta Izor och sen- bra många timmar efter flygstart- kan vi börja bilfärden hem till oss.
Håll tummar och tår för mig att jag fixar detta fin-fint nu är Ni snälla.

Som om inte detta vore nog så har jag, i dag, bokat ännu en "semestertripp".
Izor & jag ska åka till Skåne i augusti! :-)
Vi ska till Tollarpsdagarna. Det är ett stort evenemang för dansk/svenska gårdshundar.
Det ska bli superkul!!!
Där kommer både Izor & jag göra vår debut på en officiell utställning. *spännande*

Ett litet krux är det dock med Tollarps-resan... Jag ska resa utan Inez!!!
HUR
ska jag klara detta!!!???
Det blir första gången någonsin som vi är i från varandra mer än några timmar.
Men det positiva är att då får D vara lite pappaledig och prova på det, å det är ju inte dumt alls. :-)

Nu blir det kycklingrulle och sen ska jag försöka sova.

Bon soir!!

3 kommentarer

Melanie

09 Jul 2011 08:58

Men oj vad roligt! Jag har själv alltid velat åka till Paris, spännande att resa med barn också. Du får dela med dig av dina bästa tips sen!



Och angående nästa resa, så kanske det är dags att ni är ifrån varandra lite? :-) Hon är ju stora tjejen nu och det kommer gå hur bra som helst. Hon är ju med sin pappa eller hur :-) Man behöver allt lite tid ifrån sina barn för att ladda om, så är det bara. Och vad roligt med utställning! Mycket spännande som händer nu för er.



Ha en underbar parisresa!

Emma Boman

09 Jul 2011 10:35

Hej Linda,



Vad mycket roligt ni har framför er! Det går säkert bra med hemresan. Se till att haffa en vagn till allt bagage bara! :-) Vad roligt att det finns träffar för dansk/svenska gårdshundar. Jag har ju också en sån även om han är upplandad med Jack russel också! kram på dig

Melanie

15 Jul 2011 15:37

Hej! Och jag är fullt medveten om att det inte fungerar lika i alla familjer också=) Och klart du tycker att det är jobbigt, om det är första gången du ska vara ifrån henne. Men du vet ju att hon har det bra, så det kommer gå så fint ska du se =)

Kommentera

Publiceras ej