Tisdag

0kommentarer

I går, tisdag, hade vi fullt upp hela dagen!
Det var en riktig "Linda-dag" med andra ord.
Lite sådär som de var förr, bortsett från att jag numer är mamma ;-)
Först var det promenad med vovvarna. Det blev en liten tur i skogen, ca 3,5km.
Sen kom Marie & Lilly hit på en fika/lekstund.
I&L roade sig själva på golvet bland leksakerna och var väldigt nöjda en lång stund.


Självklart vill Izor vara där tjejerna är!
(Se hur Izor riktigt "ler" på bilden t.h)

Innan de hann tröttna där på filten gick vi ut i trädgården för att kika på kaninerna.


Även här skulle lillprinsen vara med. Nära, nära...

Tjejerna har fått likadana kläder och utan att veta om det så valde vi att ha dem på samma dag.
De skulle kunna vara tvillingar ;-)

När M & L gått hem packade vi i hop oss för en tur till Mariebergsskogen.
Vi skulle möta upp Bea & Saga för en mysig eftermiddag med fika, lek och titta på djuren.


Först blev det lite picknick på våran filt. Inez kalasade på majskrokar och Izor höll koll på läget.

Saga tittar på djuren.

Saga & Izor tittade på grisarna tillsammans.

En söt liten ponny.

Fåglar!!! Nä usch, matte, de var lite läskiga.

Inez var parkens gladaste unge när det äntligen blev hennes tur att gunga.
De runt omkring stannade upp och bara lysnade på hennes hjärtliga skratt.
*härligt*

Saga är stora tjejen och fick hålla i Inez så jag kunde fota.
Sötaste kusintjejerma <3

När vi kom hem, strax efter 16tiden, var det dax för en springtur.
Inez intog sin plats i joggingvagnen och jag bytte om.
Tog en annan runda denna gång.
Resulterade i: 10,5km på dryga timmen.
Det var tunga steg i värmen. Trött var jag dessutom redan innan jag gav mig ut.
MEN ut kom jag och sprang hela vägen gjorde jag. *nöjd ändå*

På kvällen kom min "ängel" Sophia och hämtade båda vovvarna och tog med dem på en skogspromenad tillsammans med 5 andra vovvar.
Hon gav Izor mkt beröm när de kom tebax,
han hade varit såå duktig och skött sig och lyssnat bra hela tiden.
*stolt matte*

När de var ute på promenad och jag till sist fått Inez att somna så passade jag på att klippa gräset.
Det var inte igår det gjordes här hemma, p g a Frankrike resan och regn bl.a.

När kvällen kom somnade jag gott!!!

Kommentera

Publiceras ej