Skåres asfalt

0kommentarer

I dag packar jag in hundarna, ungen (skrivet med kärlek) Och joggingvagnen i bilen för att testa att springa på Skåres asfalt. Behöver lite miljöombyte. Det går lixom inte lättare att springa när man springer på samma ställe om och om igen. Dessutom så blir det ju X antal hundpromenader på samma ställe så det blir rätt uttjatat.

Planen var ju egentligen att åka till Skutberget för att testa springa milspåret där med vagnen, men nu när det har regnat så kändes det inte som det bästa stället att springa på, en mil i blöt sand..tungt.

Efter joggingturen tänkte jag ta ett varv i "Tugge-skogen" med vovvarna innan vi åker hemåt igen.

I kväll blir det promenix med Sophia och hennes vovvegrabbar. *tevligt*

Bara för att öka pressen lite på Sophia *ler lite "elakt"* så tänker jag berätta här i bloggen att nästa vecka då ska hon och Aussie börja springa med mig och Inez, så det så.
Upp till bevis nu Sophia!! ;-)

ÅÅh, vad jag längtar tills Izor har utvecklats såpass att han oxå kan vara med ute och springa!!
Gôtt att vi blir motionerade samtidigt lixom. Som det är nu får jag ju gå i flera omgångar; en springtur, en Izor-tur och en Ambra-tur..

I dag vände lilla Inez på sina dagsrutiner. Hon somnade innan lunchen. Vanligtvis så sover hon en liten stund i vagnen under förmiddagspromenaden och sen sover hon en längre stund i sin säng efter lunch.

Därför så sitter jag nu och väntar på att hon ska vakna så att vi kan åka i väg.

Kommentera

Publiceras ej