Home sweet home

0kommentarer

Borta bra men hemma bäst! Så är det allt...

Även om det har varit en toppenresa så är det väldigt skönt att vara tebax å hemmaplan igen, trots regnet som öser ner utanför fönstret.

Resan hem gick bra!
Personalen i säkerhetskontrollen strulade med oss så det körde i hop sig ett tag bara. *grr*
Jag blev lite stressad och det smittade över på Inez som inte kom till ro riktigt under flygningen utan var gnällig mer eller mindre hela turen. Det gick dock över när vi landade på svensk mark igen och kunde fortsätta vår hemresa i egen takt och för oss själva. Efter att Inez fått i sig lite mat och fått en torr blöja så packade vi in oss i bilen och åkte iväg till kennel Marcato's för att hämta vår lill-prins, Izor. <3

Under resterande bilresa var det Inez som stod för underhållningen. Jag har nog aldrig hört henne prata och sjunga så högljutt som hon gjorde då!?
Jag som trodde hon skulle sova som en gris hela vägen efter en ganska sömnlös, lång dag- men icke!

När klockan var 20.50 rullade vi upp på vår garageuppfart, sen tog det ytterligare 2h tills jag lyckades få Inez att somna för natten. Då var jag oxå rätt trött!

Dessvärre blev det inte mycket sömn för Izor krånglade hela natten, gnydde och spydde och kom inte alls till ro...

I går (torsdag) blev det en heldag med pyssel här hemma. Jag packade upp och tvättade och röjde. 

Efter frukosten promenerade vi ner till svärfar för att hämte hem Ambra. Hon blev jätteglad när vi kom! :-)

På eftermiddagen satte jag Inez i joggingvagnen och tog ett  varv på "den vanliga rundan". Jag tyckte nog att det kändes lite tyngre än vanligt och när jag kom "i mål" fick jag förklaringen. jag sänkte tiden med 7(!)min. det är ju ganska mkt med tanke på att distansen inte är längre än 7,5km. :-)

I dag blev det en långpromenad i regnet på förmiddagen och nu slappar vi inne medans lilla Inez sover lite efter lunchen.

På söndag är det tänkt att jag ska åka till Finspång med Izor på utställning. Men som det ser ut nu blir det svårt... Jag får inte med mig någon. :-( Jag kan ju inte åka med hund och bäbis ensam, tyvärr..
Jajja, jag håller tummarna och har inte gett upp än...

Kram på Er!

Kommentera

Publiceras ej