Bra dag!

1kommentarer

I dag är jag "vaken" igen.
 En rätt skön känsla faktiskt, i går vaknade jag ju inte till på hela dagen.

Som Ni ju vet så var jag & D i Stockholm i onsdags, för att kolla på en ny bil till mig.
Den bil vi hade siktat in oss på var hemsk. En riktig rishög!!! Så den blev det ju alltså inte..
När vi kollat på den åkte vi hem till D's kusin Fia och hennes familj, som bor norr om Sthlm.
Där blev vi bjudna på både mat och fika *jättegott*
Tack så mkt!!

Jag tyckte det kändes så trist att ha åkt såå långt för att se på en enda bil,
eftersom den visade sig vara skräp,
så jag kikade vidare på Blocket.se och fann en som verkade bra- i Nynäshamn.
En bit ifrån där vi befann oss, men i sammanhanget var de 11 milen ingen lång sträcka..
Så efter fikat bar det av till Nynäshamn.
Vi kom fram strax efter 20 på kvällen, kikade på bilen och provkörde.
 Trots några småskavanker gillade vi bilen- båda två- och bestämde oss för att göra affär.
Vi fick en bra bil till ett bra pris, så det känns toppen!
Med tanke på att jag framöver kommer att ha både barn och hundar med mig i bilen
så känns det mycket mer tryggt att köra "Pärlan",
jämfört med WOF'en.
När vi fått någorlunda ordning på alla bilpapper och äntligen kunde påbörja färden hemåt,
 ja då var klockan ca 22.10.
 Då hade vi ju ca 5 mil in till Sthlm,
innan vi kunde börja räkna ner på de 30 milen därifrån...
Vi tankade, både bilarna och oss själva, på en mack i Södertälje och sen bar det av.
Vi körde till Arboga, där tvingade jag D att stanna för att gå ur bilen och frysa lite-
han var såå trött!!
 Jag körde bakom honom och kan säga att det syntes hur trött han var
*läskigt*
 Jag trodde nästan jag skulle bli änka-
 innan jag ens är gift *usch*
Efter Arboga blev det halvtimmesintervaller på stoppen;
Örebro, Karlskoga, Väse & Wåxnäs,
innan vi äntligen var hemma-
03.30!!!

I går var jag totalt väck heela dagen!!
Därav dåligt med uppdatering.
Jag har nog aldrig varit trött i hela mitt liv!?!
Jag "blev inte folk" på hela dagen.
Enda jag lyckades ta mig för med var en skogspromenad med vovvarna hemma hos Sophia
 samt en rejäl, invändig storstädning av "Pärlan".

Efter Idol fick jag en välbehövlig och mycket skön massage av
min älskling *puss å tack*
Sen snarkade jag gôtt! :)

I morse var det lite lättare att få upp ögonen (men inte mkt).
06.45 ringde klockan, då var det dax för frulle & NWT innan det var dax för vovvedejt.
I dag blev det Randviken.
Sophia och hennes två killar, Troy & Aussie, var oxå med.
Så idag var det 7(!)st lyckliga vovvar som härjade runt bland träd och blåbärsris.
 För Er som aldrig har varit med på en så'n promenad kan jag berätta att
det är den härligaste känslan!!!



t.v Troy & Ludde  t.h Zion och hans "horn"



t.v Synna spanar över flocken  t.h Ludde, Troy, Aussie, Ambra, Sascha & Sophia



t.v Ludde, Troy, Sascha & Aussie



två utslagna hjältar efter morgonens äventyr

1 kommentarer

Ulrika olzon

17 Sep 2010 11:39

Låter verkligen som en fullspäckad dag ni hade när bilköpet skulle ske. Är glad över att ni kom hem helskinade båda två eller alla tre:) Ha en bra helg

// Ulle

Kommentera

Publiceras ej