Qué día!!

4kommentarer

Vilken dag!!

Det har varit en mkt bra dag, men en låång sådan.
Jag åkte hemifrån vid 7.30 i morse och har precis kommit hem och slagit ner rôven på en stol och klockan har passerat 18.
*pustar lite*

Så'na här dagar, när det "går i ett" konstant, blir jag numer vääldigt sliten av.
Det brukar komma som ett brev på posten att jag dagen efter känner mig bakis, som sju svåra år.

Precis som vi (jag & vovvarna) brukar om morgnarna så packade vi in oss i bilen
och åkte till skogs vid 7.30.
 Som jag skrev tidigare så var det Randviken som var dagens destination.

Vi hade ännu en härlig morgontur; med klarblå himmel, sol och 7st lyckliga vovvar!!


"actionbilder"


Ambra gillar att strosa solo.


Det gäller att passa fingrarna när man har flera labradorer med vid godispauserna :)
Eller hur Sophia..?!






Efter skogsturen så åkte jag hem med hundarna, duschade och kastade mig iväg in till stan.
Jag hade en tid hos Bea, på AristoCut, kl.10.30.

När jag äntligen hittat p-plats och kom fram till salongen så var jag ca 5-10min för senad, men men...

Till arbetet;
Först kapade hon håret på längden med ca 2dm(!!), sen färgades utväxten och till sist gjorde hon massa slingor, både ljusa och kopparfärgade. När färgen var ursköljd så var det dax för fönen och plattången och effileringssaxen (som resulterade i en hel hög till med hår. Det tar aldrig slut!)

Jag blev supernöjd med resultatet!! :)

*Tack för det, Bea!*



(Tror tyvärr inte att min käre sambo tycker lika..?! :((  )

När vi var klara på salongen var klockan 14.00. Jag satt alltså där i ca 3,5h!!

Sen åkte vi bort till mamsens jobb, Café Iris och åt lite mat tillsammans.

Jag skjutsade Bea tebax till jobbet och sen var det dax att åka hem till vovvarna,
som varit ensamma en massa timmar :(

Jag ringde in till kära grannen, Jennie, och lurade med henne ut i skogen,
 så vi tog en liten kvällspromenix med vovvarna.

Zion skrämde slag på en stackars svampplockare i skogen- såå pinsamt!!!
Hur ska vi få bort detta betéende??!!

Nu är jag i a f hemma och ska inte göra så mkt mer.
Så bra gick det med det pluggandet...

Lite mat i magen sen blir det Idol!!

Ha en skön kväll!!

4 kommentarer

Ulrika Olzon

22 Sep 2010 21:16

Du blev verkligen jätte fin ihåret, hoppas att D oxå gör det. Ha en bra kväll, låter som du är värd att ligga i soffan efter den dagen som du har haft idag.



Kram

Melanie

23 Sep 2010 08:20

gött att fixa barret, det borde jag också göra...men så var det ju detta med tid och pengar också;:-) Det blir ju inte mer av den varan när bebis kommer haha!

Camilla

23 Sep 2010 08:35

Hej

Du blev JÄTTE fin:)

Kramis

Linda

23 Sep 2010 10:02

Ulle: ja, man kan ju hoppas att mannen gillar det, jag är inte helt övertygad dock..? Men det allra viktigaste är väl ändå att jag är nöjd!?? Å det är jag! :))

Soffan blev det, till Idol, å sen sängen trött



Mel: ja, gissa om det var gôtt att sitta där i stolen å bli ompysslad!?!

Jag tänkte oxå att ska jag göra det så ska jag göra det nu!! Å så blev det :)



Camilla: tack så mkt! :)

Kommentera

Publiceras ej