På rymmen

4kommentarer

Jo men visst,
så gjorde han det igen,
min bäste Zion-
stack alltså.

I går kväll tog vi bilen (som vi gör så gott som varje dag numer)
 för att bege oss till skogs med vovvarna...
Allt var frid och fröjd- i ungefär 5min, sen stack Zion.
Jag ropade och visslade, men till ingen nytta alls!!
Han var borta ca 15-20 minuter. På den tiden hinner han långt!! Å det kan hända mkt..
Som jag sagt tidigare så "stänger han liksom av" när han väl drar iväg.
Jag hoppas verkligen att detta är något som kommer att gå över!!??
Om jag nu fortsätter med vår dagliga "vara-lös-terapi" så kanske han inser att han får vara lös
-igen å igen-
och då kanske han inte har så stort behov av att rymma..?
Utan faktiskt kan komma att tycka att det är rätt trevligt att gå
tillsammans med mig..?!

Vad tror Du?
Någon erfarenhet av detta beteende?


4 kommentarer

Jennie

13 Sep 2010 10:14

BUS Zion!!! Han som va så duktig sist vi var ute.. Han har ju gjort stora framsteg i alla fall. kram

Linda

13 Sep 2010 14:11

Ja, men visst var han!?!

Jag ska fortsätta min kamp!! :)

Det bara måste funka till slut!!!!!!!!!!!!!!

I morse var vi i skogen med "flocken" å då gick det återigen hur bra som helst.

Bara jag och Ambra som är tråkiga tycker han :(

Åsa

14 Sep 2010 11:06

Som du vet hade jag samma problem med Sharona...tyvärr blev det aldrig bättre. Hon hade helt enkelt sin egen vilja, och ville hon springa iväg så gjorde hon det. =( Hoppas att det löser sig för dig...kanske blir lättare i längden när man har 2 hundar??

Hur mår du? Går det bra med bebismagen? =) Kram

Linda

14 Sep 2010 11:17

Skulle ju kunna vara lättare när man har 2 vovvar men inte i mitt fall tror jag.. Ambra är ju 10år och Zion är 2,5 så han tycker hon är rätt ointressant, tyvärr.

Men jag är fast besluten- det SKA bli bra!!! Har blivit mkt bättre redan nu. Kommer bli dööjobbig när bäbisen kommer om jag inte kan ha honom lös...

Jag och magen mår bra. Men nu får bäbis gärna komma ut!!

Kommentera

Publiceras ej