Rymning, grillning, massa sol och en ny soffa

3kommentarer

Rubriken sammanfattar min gårdag :)

Började med att Zion smet direkt när jag släppte kopplet i skogen :(
(Tur att jag hade fåt tpå honom reflexvästen innan.)
När han kom tillbaka var det superduperkoncentration!!
Efter ett tag var jag så "pressad" att jag kopplade honom.
 När vi gått ytterligere en bit fick Sophia kopplet. Det gör rätt ont i magen när han drar i kopplet.
Tur att han är liten!
Sen fick han en ny chans att vara lös- å då gick det bra!!
Tack Sophia för hjälpen!

När vi kom hem från skogen ringer svägerskan, M, å säger att hon och två kusiner samt barnen (6st) skulle ut i skogen för att grilla och fika i solen.
Jag knallade bort till dem en stund *trevligt* 

När jag kom hem igen åt jag lite lunch och släppte ut Zambo och vovvarna på gården.
Jag tog en dyna och satte mig i solväggen och pluggade.
Det var varmt och skönt!
Kunde sitta i t-shirt :)

Sen körde jag ett race: bytte sängkläder och tvättade, dammsög och promenerade med vovvarna.

När D kom hem åkte vi till Bergvik; kikade på lampor till vardagsrummet, men fann inga.
Vet inte riktigt vad vi är ute efter heller, men fler ljuskällor till det rummet.
Handlade till kvällens middag inne på Maxi...
...en tur till Biltema...

...och till sist landade vi på EM möbler.

Där fann vi äntligen VÅR SOFFA! :))

Efter månader av överläggning här hemma...
Vi beställde en som kommer innan jul.
Vi får den t o m hemkörd och monterad!!!

Det tackar vi för!!!

Särskilt eftersom D troligtvis är i Turkiet och jobbar då
och jag är ensam hemma med "Bäbis" & djuren.

V'l hemma igen, pluggade jag en timme till.

Sen bjöd Dsupergod mat!!!
Det blev; lax, potatis, hollandaise-sås med räkor och en fod grönsallad med avocado.
*mumsigt värre*

Nä, nu väntar tandbosrstning, påklädning, isskrapning och iväg till skogen.

Ha en bra dag!!

3 kommentarer

Ulrika Olzon

12 Oct 2010 11:42

Hej!

Jag gillar att läsa din blogg det är så mycket som händer runt omkring dig hela tiden. Känns som jag själv inte har så mycket att komma med , det är bara en massa plugg hela tiden. Ha det så bra, är nyfiken på vad det lever för liten buse i din fina mage.

Kram

Linda

12 Oct 2010 15:30

Tack Ulle!!

Vad roligt att Du gillar att läsa min blogg :))

Tycker själv jag bara babblar en massa strunt å funderade härom dagen på vem som vill läsa om mitt liv eg..? :) Jag tycker inte det händer särskilt mkt i mitt liv nu ;) Jag vgår i skogen, pluggar och VÄNTAR!!!

Nu ska jag åka till skolan iaf. Hoppas att storken kommer efter föreläsningen. Då kan jag ju "svänga förbi" BB på hemvägen ikväll ;)

Kram

Ulrika Olzon

13 Oct 2010 09:21

Du är för rolig du hihih.

Vi hoppas att storken anländer snart , jag förstår om väntan är olidlig. Kram kram

Kommentera

Publiceras ej